بررسی فرق روغن کرچک و روغن نارگیل

روغن‌های گیاهی بسیار متعددی هم اکنون در بازار به فروش می‌رسند. بدون شک این روغن‌ها به دلیل طبیعی بودن و تاثیرات دارویی فراوان مورد توجه قرار گرفته‌اند. چه بسا اینکه بسیاری از این روغن‌ها دارای چربی‌های اشباع نشده‌ای هستند که باعث کاهش سطح کلسترول بد خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. البته به تناسب ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در هر یک از روغن‌های طبیعی بدون شک تاثیرات آنها نیز متفاوت خواهد بود. روغن کرچک و نارگیل هر دو به عنوان روغن‌های گیاهی با ارزش غذایی بالا هستند. در ادامه به فرق روغن کرچک و روغن نارگیل می‌پردازیم، پس ما همراه باشید.

فرق روغن کرچک و روغن نارگیل

قبل از بررسی فرق روغن کرچک و روغن نارگیل بد نیست بدانید که این دو دارای فواید ارزشمند بسیار زیادی برای پوست و مو هستند. ترکیبات و مواد مغذی زیادی در ساختار این روغن‌ها وجود دارد. برای اینکه با تفاوت این دو روغن به خوبی آشنا شوید بهتر است به بررسی خواص هر یک از این روغن‌ها به صورت جداگانه بپردازید.

خواص ارزشمند روغن کرچک

در روغن کرچک درصد بالایی اسیدریسینولیک اسید وجود دارد. وجود همین اسید در ساختار این روغن باعث شده تا یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ باشد. از این رو از این روغن برای مقابله با باکتری و قارچ‌هایی که در ریشه مو هستند، می‌توان استفاده کرد.

روغن کرچک غلظت و قوام بسیار بالایی دارد. حال این غلظت بالا باعث می‌شود تا اگر به صورت خالص از آن برای محافظت از موها استفاده می‌کنید، در ریشه موها باقی بماند.

روغن کرچک برای ریزش مو و تقویت ریشه‌های مو ارزش بسیار زیادی دارد.

در ساختار این روغن اسیدهای چرب امگا ۹، فلیکول مو و پوست و مواد مغذی بسیار زیادی وجود دارد. تمامی مواد مغذی به ریشه مو نفوذ کرده و آنها را تقویت می‌کند.

براق کردن موها یکی از خواص ارزشمند روغن کرچک به شمار می‌رود. چه بسا اینکه با مصرف مداوم آن موهای کاملاً لخت و صاف خواهید داشت.

برای مبارزه با بیمارهای پوست می‌توانید از خواص ضد باکتریایی این روغن بهره‌مند شوید.

اگر پوست شما دارای چین و چروک است و لک‌های پوستی بسیار زیادی دارید، روغن کرچک یک محصول مراقبتی معجزه آسا برای پوست شما عزیزان می‌باشد.

با خاصیت مرطوب کنندگی بالا به پوست نفوذ کرده و باعث آبرسانی پوست و جوان‌تر شدن آن می‌شود.

برای تسکین آفتاب سوختگی و خشکی پوست و همچنین لب‌ها می‌توانید از این روغن محبوب استفاده کنید.

برای ضخیم شدن ابرو، مژه و حتی موی سر خود و همچنین تقویت آنها روغن کرچک ایده آل است.

بیشتر بخونید: متیلن کلراید چیست؟

فواید روغن نارگیل

قبل از اینکه با فرق روغن کرچک و روغن نارگیل آشنا شوید، به بررسی فواید ارزشمند روغن نارگیل بپردازید.

از خواص ارزشمند روغن نارگیل به محافظت از ریشه موها در برابر ریزش مو می‌توان اشاره داشت.

افرادی که از شوره سر رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف روغن نارگیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن شوره سر خود را برطرف سازند.

از مهمترین ویژگی‌های روغن نارگیل می‌توان به خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی آن اشاره کرد. قطعاً که این ویژگی‌ها برای پوست و مو ارزش بسیار بالایی دارد.

بسیاری از بیماری‌های پوست و مو و همچنین شپش سر با روغن نارگیل برطرف می‌شود. چرا که در ساختار این روغن ویتامین‌هایی نظیر ویتامین e و ویتامین k به مقدار قابل توجهی یافت می‌شود.

برای سلامتی کوتیکول مو و تقویت فولیکول‌های مو می‌توانید با ماساژ روغن نارگیل موهایی سالم، درخشان و زیبا داشته باشید.

اسید لوریک و اسید کاپریک موجود در روغن نارگیل به عنوان اسیدهای ضروری و مهم برای مو هستند. با مصرف روغن نارگیل از شکستگی و ریزش موهای خود جلوگیری می‌کنید.

اگر از موخوره و زبری موهای خود رنج می‌برید، می‌توانید با ماساژ روغن نارگیل این مشکلات را برطرف سازید.

روغن نارگیل در برابر اشعه ماورإ بنفش خورشید از پوست شما عزیزان محافظت می‌کند. برای سلامتی دندان، عملکرد بهتر مغز و افزایش متابولیسم بدن این روغن با کیفیت استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اسید سیتریک آبدار چیست؟

تفاوت بین روغن کرچک و روغن نارگیل

بررسی فرق روغن کرچک و روغن نارگیل یکی از نکات تخصصی و مهمی است که با اکتفا به آن می‌توانید بهترین روغن گیاهی را برای تقویت مو و پوست خود انتخاب کنید.

معمولا روغن کرچک را از دانه گیاه کرچک استخراج می‌کنند. حال این روغن آشپزی اسیدهای چرب و ترانس فراوانی دارد که در پخت و پز مورد توجه است. در صورتی که روغن نارگیل از گوشت نارگیل به دست می‌آید و عطر و طعم ملایمی دارد، این روغن در آشپزی به عنوان یک افزودنی خواهد بود.

در ساختار روغن کرچک اسیدهای چرب اشباع، اسید چرب ترانس و ویتامین e وجود دارد. در صورتی که در روغن نارگیل جدا از اسید چرب اشباع، اسید چرب اشباع متوسط و ویتامین e نیز دیده می‌شود.

مهمترین فرق روغن کرچک و روغن نارگیل به طعم و بوی آنها است. روغن کرچک دارای عطر و طعم خاصی می‌باشد و به همین سبب در مواد غذایی بسیار کم استفاده می‌شود. حال روغن نارگیل عطر و طعم بسیار ملایم و دلنشینی دارد که به همین سبب به عنوان یک طعم دهنده در صنعت غذایی از آن استفاده می‌کنند.

مهمترین تفاوت این دو روغن به کاربرد آنها است. معمولاً روغن کرچک به عنوان یک روغن آشپزی و پخت و پز شناخته می‌شود که البته در صنایعی با دمای بالا نیز کاربرد دارد. در صورتی که کاربرد روغن نارگیل تنها در آشپزی ختم نمی‌شود. البته این روغن را نمی‌توان برای پخت و پز به کار برد، بلکه برای تهیه شیرینی یا محصولات مراقبت از پوست به کار می‌رود.

این دو روغن از نظر رنگ نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

این دو روغن بر اساس شرایط استخراج متفاوت هستند. با توجه به مشخصات ظاهری متفاوت، بسته‌بندی‌های متفاوت، غلظت‌های متفاوت و ویتامین‌های متفاوتی که در ساختار آنها وجود دارد، قیمت آن ها نیز متفاوت است.

بیشتر بخوانید:‌ کارنوباواکس چیست؟

ترکیب روغن کرچک و نارگیل برای ابرو

اکنون با فرق روغن کرچک و روغن نارگیل آشنا شدید. این دو روغن به عنوان پرکاربردترین روغن‌های طبیعی با خواص ارزشمند بسیار زیاد هستند. متوجه شدیم که روغن نارگیل و کرچک هر دو برای پوست و مو خواص ارزشمند بسیار زیادی دارند. حال شما با ترکیب روغن کرچک و روغن نارگیل برای ابرو یک محصول مراقبتی و حتی تقویتی ایده آلی تولید می‌کنید. بسیاری از افراد به ویژه خانم‌ها از کم پشت بودن ابروهایشان یا نبود حالت مناسب ناراضی هستند.

این افراد برای آبرسانی ابرو، از بین بردن خشکی و شکنندگی موهای ابرو و براق شدن موهای ابرو می‌توانند این دو روغن را با یکدیگر ترکیب و استفاده کنند. معمولاً در روغن کرچک پروتئین اسید چرب، تری گلیسیرید و ویتامین‌های بسیار زیادی وجود دارد. این روغن برای تقویت موهای ابرو بسیار معجزه آسا است.

در صورتی که با روغن نارگیل ترکیب شود، حتی باعث حالت دهی و پرپشت شدن موهای ابرو خواهد شد. پس از ترکیب روغن کرچک و روغن نارگیل شما یک ماده تقویت کننده بسیار قوی تهیه می‌کنید. بدون شک این ترکیب تاثیر جداگانه آن‌ها را در کنار یکدیگر چند برابر بیشتر خواهد کرد‌. ابتدا باید ابروهای خود را با یک شوینده مناسب بشویید. در نتیجه پس از خشک کردن ابروها مقداری از این ترکیب را روی ابروهای خود مالیده و کمی ماساژ دهید. تحت تاثیر همین ماساژ ابرو، خونرسایی به این قسمت از صورت نیز افزایش یافته و در نتیجه باعث تقویت ابرو نیز می‌شوید.

نتیجه

با بررسی فرق روغن کرچک و روغن نارگیل در می‌یابیم که کدام یک از این روغن‌ها دارای چه فواید ارزشمندی هستند. در می‌یابیم که در ساختار این روغن‌ها چه ویتامین‌ها و مواد مغذی وجود دارد که برای سلامتی پوست و مو و حتی برخی از قسمت‌های بدن ارزشمند است. فراموش نکنید که روغن کرچک و روغن نارگیل هر دو به عنوان یک روغن طبیعی خواص ارزشمند فوق العاده زیادی دارند.

این دو روغن را امروزه برای تولید محصولات مراقبت از پوست و مو بسیار زیادی استفاده می‌کنند. هدف کاربران تنها خرید روغن کرچک یا روغن نارگیل نیست. بلکه آشنایی با ویژگی‌های ارزشمند این روغن برای انتخاب درست اهمیت دارد. اکنون به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روغن کرچک و روغن نارگیل یا خرید اقتصادی این دو روغن، با کارشناسان اسپیناس شیمی تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا