آخرین اظهارات رضا فیاضی، حسن فتحی و بهروز افخمی



وضعیت اکران «فرزند صبح» در تعطیلات خرداد، حضور ۵ فیلم ایرانی در جشنواره شانگهای، اظهارات «رضا فیاضی» درباره دستمزد برخی از بازیگران تئاتر و حسن فتحی درباره «جیران»، درگذشت باقر پرهام، مترجم و پژوهشگر فلسفه، لغو کنسرت فرج علیپور در کرج و ورود ایرانی‌ها به مکه از تازه‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری است.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه هشتم خرداد ماه به بهانه سالروز تولد داود میرباقری از او و پروژه سلمان فارسی‌اش نوشتیم. او که سال‌هاست تمام فعالیت خود را بر ساخت سریال «سلمان فارسی» متمرکز کرده است، تولد ۶۵ سالگیاش را گذراند. کارگردان «سلمان فارسی» تا اینجا برای تولید سریال تاریخی‌اش مراحل دشواری را طی کرده است؛ از مواجهه با کرونا که منجر به تعطیلی شش ماهه پروژه‌اش شد تا بی‌پولی که البته به نظر می‌رسد با اختصاص بودجه ویژه به صداوسیما این معضل تا حدودی حل شده باشد. با این همه میرباقری کارهای سخت را دوست دارد و می‌گوید همیشه دنبال کارهای سخت رفته‌ است. او بر این باور بوده که همیشه حریف کارهای سخت می‌شود و به تعبیری آنها را ضربه فنی می‌کند.

«فرزند صبح» به ۱۴ خرداد نمی‌َرسد

همچنین بهروز افخمی که پیش‌تر خبر داده بود در تلاش است تا فیلم «فرزند صبح» را که روایتی از کودکی روح‌الله خمینی است، از نیمه خردادماه در سینماها نمایش دهد، به ایسنا خبر داد: از آنجایی که یکسری مقدمات و کارهای اداری برای اکران نیاز بود و به موقع به سرانجام نرسیدند، اکران فیلم که برای نیمه خرداد تدارک دیده شده بود، به تعویق افتاد.

سبد سینما در تابستان برای بچه‌ها خالی است؟

روز دوشنبه نگاهی هم به برنامه‌های اکران سینماها داشتیم که در میان فیلم‌های روی پرده تنها یک فیلم کودک و نوجوان داریم و در میان فیلم‌های در نوبت اکران، هیچ اثری در این ژانر دیده نمی‌شود  و پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد هیچ فیلمی ویژه تماشاگر کودک و نوجوان متقاضی اکران نیست و با توجه به اخبار تولید و متقاضیان پروانه ساخت، به نظر می‌رسد اندوخته سینمای کودک ته کشیده است.

حضور ۵ فیلم ایرانی در جشنواره شانگهای

همچنین مطلع شدیم که بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای پس از یک سال وقفه، دوره جدید خود را با نمایش پنج فیلم داستانی، مستند و انیمیشن ایرانی برگزار خواهد کرد.

اظهارات «رضا فیاضی» درباره دستمزد برخی از بازیگران تئاتر

در این روز همچنین گفت‌وگویی با رضا فیاضی داشتیم که این روزها با بازی در نمایش «سیندرلا» روی صحنه است. او با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از این نمایش به ایسنا گفت: بالاخره «سیندرلا» برای خود اعتباری دارد و ابراز تاسف کرد که  بعضی از بازیگران چنان دستمزدهایی برای بازی در تئاتر طلب می‌کنند که ته دل کارگردان خالی می‌شود.

مدیران هنری و شهری، خواستار حمایت پلیس شدند

افزون براین‌ها در تازه‌ترین جلسه‌ای که برای سر و سامان دادن به وضعیت اطراف تئاتر شهر برگزار شده، مدیر این مجموعه و نیز شهردار منطقه ۱۱ که مجموعه تئاتر شهر در محدوده آن قرار گرفته، خواستار حمایت پلیس برای تامین امنیت و پاکسازی پیرامون تئاتر شهر شده‌اند چراکه اطراف این مجموعه در سال‌های اخیر علاوه بر ظاهر نازیبای خود، مکانی امن برای فعالیت موادفروشان و بزهکاران شده است.

اظهارات حسن فتحی درباره «جیران» 

گزارشی هم از یک مصاحبه تصویری از حسن فتحی ـ کارگردان باسابقه کشورمان داشتیم که آخرین کارش سریال نمایش خانگی «جیران» بود، او درباره این اثرش گفته است: «جیران» یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی‌ام بود و فکر می‌کنم این سریال از حیث کارگردانی یک قدم جلوتر از «شهرزاد» بود. فتحی در عین حال به دشواری های ساخت این مجموعه تاریخی اشاره و اظهار می‌کند: ممنونم از همه عوامل و بازیگرانی که با وجود خطرات کرونا کنارمان ماندند تا «جیران» تمام شود.

درگذشت یک مترجم و نکودشت یک استاد عربی

در ادامه خبردار شدیم که باقر پرهام، مترجم و پژوهشگر فلسفه، (هفتم خرداد ماه) در ۸۸ سالگی از دنیا رفته است. باقر پرهام (۱۴۰۲-۱۳۱۴) زاده رودبار بود و کتاب‌هایی که در حوزه فلسفه و جامعه‌شناسی ترجمه کرده همچنان  تجدید چاپ می‌شوند از جمله سه اثر معروف هگل، گروندریسه کارل مارکس و کتاب مطالعاتی درباره‌ طبقات اجتماعی نوشته ژرژ گورویچ.

همچنین اعلام شد که قرار است نکوداشتی برای سعید نجفی اسداللهی ـ استاد زبان و ادبیات عربی برگزار شود؛ این مراسم نهم خردادماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در خیابان نجات‌الهی (ویلا)، بوستان ورشو برپا خواهد شد.

در این میان سهیل سمی هم از ترجمه‌های تازه منتشرشده و کتاب‌های در راه انتشارش به ایسنا گفت.

موزه هنرهای معاصر کدام آثار را از گنجینه بیرون آورد؟

همچنین نمایشگاه «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» با نمایش ۳۲ اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در حال برگزاری است. در همین راستا کیوریتور این نمایشگاه محتوای این رویداد هنری را تشریح کرد و گفت که ۱۰ اثر از سه هنرمند از میان آثار این نمایشگاه برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته شده است.

چرا کنسرت «فرج علیپور» در کرج لغو شد؟

در ادامه رویدادهای روز دوشنبه، فرج علیپور ـ خواننده موسیقی لرستان و نوازنده کمانچه ـ که قرار بود پس از برگزاری کنسرت خود تهران، سه‌شنبه نهم خرداد در کرج به روی صحنه برود، از لغو کنسرت خود توسط ارشاد استان البرز خبر داد.

ایرانی‌ها وارد مکه می‌شوند

همچنین رئیس ستاد مدینه در سازمان حج و زیارت، از آغاز سفر زائران ایرانی به شهر مکه خبر داد. ۱۴ کاروان از حجاج ایرانی که وارد شهر مدینه شده بودند از دوشنبه هشتم خردادماه به مکه سفر کردند.

و این در حالی بود که به دلیل یک پدیده نجومی و عمود شدن کامل خورشید در مکه، سایه خانه خدا در عربستان ناپدید شد.

همه چیز درباره ابرشهر ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان 

علاوه بر این، سفری به شهر ۵۰۰ میلیارد دلاری عربستان داشتیم؛ شهر نئوم. پروژه «نئوم» برای نخستین‌بار توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ مطرح شد؛ مقصد جدید گردشگری که در ساحل دریای سرخ عربستان در حال ساخت است و بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی با هدف تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور و کاهش وابستگی به نفت است. هرچند که برخی این پروژه عربستان را “جاه‌طلبانه” و “بلندپروازانه” دانسته‌اند، اما عربستان با تبلیغات گسترده و پرهزینه‌ای که روی پروژه «نئوم» دارد، آن را “واقعی” اعلام کرده است.

دست آخر این‌که کانال ونیز سبز شده و پلیس ونیز در حال بررسی منبع مایع سبز فسفری است که روز یکشنبه در کانال بزرگ شهر ونیز ظاهر شده است.

پیشنهادهایی برای خواندن: 

بازار سیاه به ارزش ۸ میلیارد دلار!

چرا تهران یک تکیه برای تعزیه ندارد؟!

تمجید «آرنولد» از ستاره سابق سینمای اکشن

عکس‌های متفاوت از جهان در هفته‌ای که گذشت

خیز کره‌ جنوبی برای کسب میزبانی اکسپو جهانی

می‌گویند «گیلدخت» ما را با رسانه ملی آشتی داد

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا