آخرین جزییات اجرای پروژه نهضت ملی مسکن



تا کنون ۸۰۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک مسکن افتتاح حساب کرده، حدود ۵۱۰ هزار واحد به مرحله‌ی تعریف پروژه رسیده و قرارداد پرداخت وام ۲۰۴ هزار واحد منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، در طرح نهضت ملی مسکن مجموعا حدود ۵.۵ میلیون نفر ثبت نام کردند که ۳.۶ میلیون نفر واجد شرایط شناخته شدند. با این حال آمار گویای آن است که تنها حدود ۲۲ درصد افراد برای افتتاح حساب به منظور دریافت تسهیلات این طرح اقدام کرده‌اند.

طبق جدیدترین آماری که سرپرست بانک مسکن ارایه داده تاکنون ۸۰۵ هزار و ۷۶۵ نفر متقاضی پذیرفته شده در طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کردند. این بانک نیز با ۲۰۴ هزار و ۲۱۲ واحد به مبلغ ۶۹ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد کرده است.

به گفته علی عسکری، مبلغ کل واریزی به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده ۴۷ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان است که از این میزان تسهیلات، ۳۰ هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات و ۱۷ هزار و ۴۴ میلیارد تومان از محل آورده واریز شده است.

با این‌که برخی متقاضیان در پرداخت آورده تعلل نشان می‌دهند بسیاری از پروژه‌ها در حال اجرا است. تا روز ۱۲ دی‌ماه امسال برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین زمین شده است. تا اواسط آبان نیز برای ۵۰۹ هزار و ۵۶۷  واحد پروژه تعریف شده، ۱۹۴ هزار و ۹۶۳ واحد در مرحله فونداسیون و ۱۱۶ هزار و ۲۱۱ واحد نیز دارای سقف و اسکلت بوده است.

تعداد ۵۴ هزار و ۷۴۶ واحد در مرحله سفت کاری، ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحد در مرحله نازک کاری و ۱۲ هزار و ۸۱۲ واحد نیز در مراحل پایانی قرار داشتند. بنا به گفته هادی عباسی اصل معاون وزیر راه و شهرسازی، با احتساب واحدهای روستایی، خودمالکی و قرارداد با دستگاه‌های دولتی حدود یک میلیون  واحد در مراحل اجرا قرار دارد.

تا کنون هفت مرحله ثبت نام برای واحدهای این پروژه در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا