آخرین وضعیت احداث فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی در خوزستان



ایسنا/خوزستان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان آخرین وضعیت احداث فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در استان را تشریح کرد.

محمد فلاح در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت احداث فاز دو منطقه ویژه پتروشیمی استان اظهار کرد: در خوزستان صنایع مادر بسیار بزرگی وجود دارد اما در حوزه صنایع پایین دست به ویژه در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی اقدام مناسبی انجام نشده است که باید به این مهم توجه جدی کرد.

وی افزود: در حوزه صنایع پایین دستی پتروشیمی فاز دو منطقه ویژه پتروشیمی در دست اقدام است تا بتوان با احداث آن زمینه را برای فعالیت صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی در استان فراهم کرد و گسترش داد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای احداث فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حدود ۳هزار هکتار زمین با همکاری منطقه ویژه در اراضی هندیجان در حال عملیاتی شدن است.

فلاح ادامه داد: این طرح در مرحله کمیسیون ماده ۲۷ است و کلیه استعلامات آن گرفته شده است. امیدواریم با نهایی شدن زمین این طرح و واگذاری آن به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ظرفیت بزرگ و خوبی برای صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی ایجاد شود.

وی افزود: این طرح همچنین در مرحله اخذ مجوزهای زیست محیطی است و امیدواریم با دریافت مجوزهای لازم و اجرایی شدن آن، شاهد توسعه صنایع پایین دستی حوزه پتروشیمی باشیم زیرا اشتغال حاصل از اجرای این طرح ها برای حل مساله اشتغال بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا