آخرین وضعیت امدادرسانی در زلزله خوی پس از ۷۲ ساعت/ ایجاد ۴۰ اردوگاه اسکان اضطراری


سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین وضعیت اقدامات انجام شده درپی زلزله ۵.۹ ریشتری در خوی را تشریح کرد.

صادق محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان در شهرستان خوی گفت: همانطور که می‌دانید امدادگران جمعیت هلال احمر دقایقی پس از وقوع زلزله راهی این مناطق شده و اقدامات و ارزیابی‌های خود را آغاز کردند.در حال حاضر نیز امدادگران جمعیت هلال احمر در کنار مردم زلزله‌زده خوی و روستاهای اطراف حضور داشته و اقدام به ارائه خدمات به آنان کرده‌اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره میزان تخریب‌ها در مناطق زلزله زده گفت: برابر ارزیابی‌های هلال احمر حدود ۷۲ روستا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد تخریب شده‌اند که امدادرسانی در آنجا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تا عصر امروز بیش از ۷۶ هزار و ۸۰۰ نفر با توزیع چادر و اسکان در اردوگاه اسکان اضطراری داده شده‌اند، گفت: ۴۰ اردوگاه اسکان اضطراری در سطح شهر، روستاها و مدارس ایمن در بخش خوی احداث شده است.

محمودی درباره آمار اقلام امدادی توزیع شده در میان زلزله‌زدگان نیز گفت: تا کنون تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ تخته چادر، ۸۶۰۰ شعله وسایل گرمایشی، ۲۴ هزار و ۸۰۰ بسته غذایی، ۲۸ هزار و ۴۵۰ تخته پتو و ۱۹ هزار و ۸۵۰ تخته موکت شش متری در میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۴۷۵ نیروی عملیاتی و ۱۰۸ دستگاه خودروی عملیاتی در مناطق متاثر از زلزله حضور داشته و مستقرند، گفت: همچنین تیم‌های واکنش سریع سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان نیز به این مناطق اعزام شده و در حال حاضر در مناطق زلزله‌زده حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

چگونه می‌توان به زلزله‌زدگان خوی کمک کرد؟

وی با اشاره به بارگیری و ارسال بسته‌های غذایی به وزن تقریبی ۲۴۰ تن برای توزیع در مناطق زلزله‌زده نیز گفت: این اقلام غذایی از تهران بارگیری شده و از طریق هوا و زمین به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد. 

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا