آخرین وضعیت قطعی برق در مناطق سردسیر کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف



ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت قطعی برق در مناطق سردسیر این استان در پی بارش برف را تشریح کرد.

جمال معتمدی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص آخرین اقدامات جهت برق دار کردن شهرستانهای سردسیری بویراحمد، دنا و مارگون در پی بارش برف گفت: از صبح روز سه شنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ در پی بارش برف سنگین برق شهر یاسوج، مرکز استان قطع شده بود که با تلاش اکیپ‌های عملیاتی کامل برق برقدار شد.

وی افزود: پنج اکیپ جهت برقدار کردن روستای «تنگ سرخ» از توابع شهرستان بویراحمد مشغول کار هستند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد شهرستان مارگون و شهر لوداب برق آنها کامل قطع شده بود ظهر روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه برق دار شدند. روستای «حیدرآباد» شهرستان مارگون هنوز برق آن وصل نشده و تا فردا ظهر این روستا برق‌دار خواهد شد.

معتمدی زاده تصریح کرد: چند روز تا از دهستان سادات محمودی به علت سقوط هشت پایه برق برق خانه ها قطع شده که تا فردا وصل خواهد شد.

وی ادامه داد: روستاهایی از جمله «جلاله»، «چاهن» و «پوله» این استان برق آنها از سمت استان چهارمحال و بختیاری است که از طرف این استان باید برق آنها وصل شود.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: شهر یاسوج و روستاهای حومه با بیش از ۱۰۰هزار مشترک به طور کامل برق آنها قطع شده بود که ۱۰ هزار نفر قطعی ماندگار داشتند.

معتمدی تاکید کرد: ۵۰ اکیپ عملیاتی شرکت برق استان و شهرستان ها برای برق دار کردن مناطق سردسیری استان تلاش کردند تا اینکه شهر یاسوج و روستاهای حومه ساعت ۱۷ عصر روز چهارشنبه برق دار شدند.

وی اظهار کرد:  ۸ اکیپ عملیاتی شهرستان کهگیلویه و گچساران و همچنین ۸ عملیاتی از استان فارس جهت تسریع در برق دار کردن مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد که در پی بارش سنگین برف با قطعی برق روبه رو شده بودند، به کمک ما آمدند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد از مصدومیت یکی از پرسنل این شرکت که در حال تلاش برای برقدار کردن شبکه بود در پی برق گرفتگی خبر داد و گفت: این هم کار یکی از مهندسان واحد بهره برداری بود که احساس مسئولیت کرد و جهت کمک به تیم های عملیاتی با توجه به هضم زیاد مشکل و بحران در حال تلاش برای برق دار کردن شبکه بود که دچار برق گرفتگی شد.

معتمدی زاده افزود: این همکار هم اکنون در بخش سوختگی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری است که قرار است با توجه به اصرار خانواده اش، روز پنجشنبه به بیمارستان سوختگی اصفهان اعزام شود.

وی در پاسخ به سوالی که آیا سابقه داشت که سایر استانها هم با بارش برفی به این میزان با قطعی برق با این حجم مواجه شده باشند، اظهار کرد: بله، سابقه همچون بارش هایی در برخی استان‌های کشور وجود دارد که یکی دوروز و بعضاً تا یک هفته با قطعی برق مواجه بودند.

مدیرعامل شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوالی مبنی بر  اینکه آیا علت قطعی برق مناطق سردسیری استان شامل شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بخصوص شهر یاسوج در پی بارش برف شکستگی و سقوط درختان بر روی شبکه برق بوده، خاطرنشان کرد: بله دلیل عمده قطعی برق شکستگی درختان بوده که معمولاً شاخه زنی درختان را سالانه انجام می‌دادیم، شهرداری اجازه شاخه زنی را نمی دهد و می گویند که خودمان این کار را انجام می‌دهیم اما یا انجام نمی دهد و یا اگر انجام می دهند به درستی انجام نمی دهند، امسال هم بارها خواستم شاخه زنی درختان که مزاحم شبکه برق بودند را انجام دهیم اما بدلیل مشکلات پیش آمده بین ما و شهرداری یاسوج، اجازه کار داده نشد.

معتمدی زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه معمولا شبکه برق از بین درختان که بیشتر برگ سوزنی هستند رد می شود با بارش سنگین برف با سقوط و شکستگی مواجه شدند که خسارت به شبکه و قطعی برق را در پی داشت. همچنین باتوجه به بارش سنگین برف، بعضاً ضخیمی برف، قطر سیم شبکه را می گرفت، همچنین باعث وارونه شدن مقرهای برق شد و آسیب و خسارت به تجهیزات و کابل‌های ضعیف و متوسط شبکه شد.

وی بیان کرد: در پی بارش برف دو ترانس دچار سوختگی شدند و حدود ۵۰ پایه برق در مناطق سردسیر استان سقوط کرد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا