آشنایی با انواع سینی کابل گالوانیزه و نردبان کابل

سینی کابل سقفی یکی از انواع سینی های کابل می باشد که این قابلیت را دارد تا روی سقف نصب شود و به راحتی کابل ها را در بخش بالایی ساختمان مدیریت و کنترل کند. انواع سینی کابل معمولا با استفاده از یک قطعه که ساپورت سینی‌کابل نامیده می شود نگهداری می شوند.

نصب کردن این سینی های کابل نیازمند تخصص زیادی است و البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که امکان نصب کردن آن در هر محیطی وجود ندارد. بنابراین زمانی که قصد استفاده از این سینی های کابل را دارید باید حتما شرایط مختلف را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید و استفاده از آنها کنید.

سینی‌کابل سقفی از کیفیت بالایی برخوردار است و می توان به راحتی کابل های مختلف را نگهداری و محافظت کند. قیمت این سینی های کابل کمی بالاتر از سایر محصولات مشابه دیگر است و به همین علت در زمان خرید باید هزینه بیشتری را برای خرید آنها بپردازید. نصب کردن این سینی های کابل نیز می تواند هزینه بردار باشد.

اتصالات سینی کابل

یکی از مهمترین بخش های سینی‌کابل مربوط به اتصالات آن است. اتصالات سینی‌کابل در واقع برای نصب سینی های کابل به یکدیگر و یا نصب سینی های کابل به دیوار و یا سقف مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت نیز از کاربردهای بسیار زیادی برخوردار می باشد.

فرض کنید که شما قصد دارد کابل های موجود را به طبقات بالاتر منتقل کنید، در چنین شرایطی استفاده از اتصالات سینی‌کابل می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد و کار شما را راحت تر کند. یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهمی که اتصالات سینی‌کابل دارد این است که شما به راحتی می توانید آنها را برای تغییر مسیر سیستم برق کشی خود مورد استفاده قرار دهید و یا این که در گوشه های محیط و ساختمان خود از آنها استفاده کنید.

امروزه فروشگاه های زیادی وجود ندارند که اقدام به فروش اتصالات سینی‌کابل کرده باشند. فروشگاه اینترنتی سینی کابل یکی از بهترین فروشگاه هایی است که می توانید با مراجعه به آن به راحتی اقدام به خرید اتصالات سینی‌کابل با کیفیت و با قیمت مناسب کنید.

ابعاد سینی کابل

زمانی که قصد خرید سینی کابل را دارید باید توجه ویژه ای به ابعاد سینی کابل خریداری شده داشته باشید. برای خرید یک اندازه و سایز مناسب باید ابتدا شرایط محیط را بررسی کنید و کاربردهای مد نظر خود را نیز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید بهترین اندازه را برای سینی کابل خود انتخاب کنید. یکی از مهمترین مزیت های سینی کابل این است که این سینی ها معمولا در اندازه های مختلفی طراحی و ساخته می شوند و به همین علت نیز محدودیت زیادی برای انتخاب یک سایز و اندازه مشخص برای شما وجود ندارد.

با این وجود ممکن است گاهی اوقات مجبور شوید که سینی کابلی را خریداری کنید که اندازه ای بزرگتر و یا کوچکتر از اندازه مورد نیاز شما را داشته باشد ولی معمولا این تغییرات چندان محسوس نیست و به راحتی می توان از آن چشم پوشی کرد. شما می توانید با مراجعه به بخش محصولات فروشگاه اینترنتی ما به راحتی از محصولات متنوع در اندازه های مختلف دیدن کنید و هر یک که متناسب با نیازهای شما بود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

استاندارد سینی کابل

در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که قصد خرید سینی کابل دارید احتمالا علاقه مند هستید تا اطلاعات بیشتری درباره استانداردهای موجود برای ساخت سینی کابل بدست بیاورید. در خصوص این استانداردها باید بدانید که اداره الکتریکی آمریکا اصلی ترین استانداردها را برای تولید این محصولات معین کرده است. همچنینی اگر قصد تعمیرات انواع دستگاه‌های دیجیتالی خود را دارید می‌توانید به مرکز تعمیرات سامسونگ مراجعه نمایید.

شما می توانید مطمئن باشید محصولاتی که با این استانداردها تولید می شوند دارای کیفیت بالایی هستند. از جمله مهمترین این استانداردها می توان به مواردی مانند NEMA، NEMA VE1 و NEMA VE2 اشاره کرد.

معایب سینی کابل

سینی کابل ها به علت سطحی صاف و لبه های برآمده اغلب رطوبت را در خود نگه میدارند، که همین امر باعث می شود تا دچار پوسیدگی ، زنگ زدگی و خوردگی بشوند همینطور در برابر بخار های اسیدی نیز مقاومت خود را از دست می دهند و به اصطلاح خراب می شوند و پس از مدتی احتیاج به نوسازی آنها از طریق تعویض آن بخش نیاز دارد. این کار باعث بالا رفتن هزینه ها و همنین اتلاف وقت کارکنان می شود.

وظیفه سینی کابل

سینی های کابل وظیفه ایجاد حفاظت مکانیکی در محیطی که مقادیر زیادی از کابل های کنترل برق را بر عهده دارند. این کابلها علاوه بر ایجاد حفاظت مکانیکی ، به منظور تسهیل مسیر مسیریابی مناسب برای کابلهای برق یا کنترل نیز طراحی شده اند. این کابل ها می توانند  رو کار و هم از زیر زمین استفاده شوند.

نحوه انتخاب سینی کابل

تصمیم گیری در مورد انتخاب سینی کابل به طور کامل به محیط استفاده و نصب بستگی دارد. در محیط نصب به در نظر گرفتن ملاحظات الکتریکی و همچنین خوردگی اشاره دارد. علاوه بر این ، هزینه نیز عامل تعیین کننده مهمی است که هنگام استفاده سینی های کابل در نظر گرفته می شود. چنانچه در خصوص انتخاب سینی کابل نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید از طریق راه های ارتباطی مندرج در وبسایت با ما تماس بگیرید.

پوشش سینی کابل

اگر از مدارهای حساس استفاده می کنید ، بهترین انتخاب سینی های کابل پوشش دار است. این سینی های کابل دارای یک قسمت پایین جامد با یک پوشش جامد هستند. برای محافظت از EMI یا RFI ، باید از این سینی های کابل استفاده شود.

درب سینی کابل

سینی کابل های درب دار در عرض های ۵ ، ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۰ ، ۴۰ ، ۵۰ و ۶۰ سانتیمتر و در ارتفاع های ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ و ۱۵ سانت و در شاخه های ۲ و ۳ متری تولید می شود. از مهم ترین کاربرد های سینی درب دار می توان به مقاومت در برابر رطوبت و حرارت اشاره نمود. این سینی ها از طراحی زیبایی برخوردارند و می توانند باعث زیبایی دکوراسیون محیط شوند.

ریل سینی کابل

ریل سینی‌کابل ها دارای انواع مختلفی است و برای تهیه آن می توانید با ما تماس بگیرید. جنس این ریل ها از ورق گالوانیزه سرد است و برای محیط های مختلف استفاده می شود. جهت پانچ ریل سینی‌کابل از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده می شود. ریل ها قیمت مناسبی دارند و جهت استعلام قیمت دقیق این ریل ها می توانید با ما تماس بگیرید. انتخاب ریل سینی‌کابل به موارد زیر توجه داشته باشید:

نردبان کابل

مثلا جهت ۷ عدد کابلی که قطر هر کدام ۲ سانتی متر است و در کنار هم در کف ریل دیواری سینی قرار می گیرد می توان از ریل دیواری سینی‌کابل با عرض ۱۵ سانتیمتر با ضامت ۱٫۵ میلیمتر استفاده کرد.

سینی کابل نردبان

شاید تعجب کنید که ۸۰ درصد سینی های کابل مورد استفاده در هر صنعت سینی های کابل از نوع نردبان هستند. رطوبت در این نوع سینی‌کابل جمع نمی شود. نصب آسان و ایده آل برای سیستم نردبان کابل سنتی است.

به طور مثال سینی‌کابل ET5 برای تاسیسات الکتریکی تجاری و صنعتی سبک تا متوسط ​​بسیار مورد توجه است ET5 از فولاد پیش گالوانیزه ساخته شده است تا برای تمیزکاری طولانی مدت و تمیز برای استفاده داخلی باشد ، اما اگر در معرض عناصر خورنده باشد ، طول ET5 گالوانیزه گرم نیز در دسترس است.

سیستم های سینی‌کابل کاملی را از عمق ۱۲ میلی متر تا ۵۰ میلی متر و عرض ۵۰ میلی متر تا ۹۰۰ میلی متر و عمق ۱۲ میلی متر ، ۱۸ میلی متر ، ۲۵ میلی متر و ۵۰ میلی متر ارائه می دهد. دارای طیف گسترده ای از لوازم جانبی است.

مواد و پس از اتمام در دسترس هستند  از پیش فولاد گالوانیزه  به عنوان استاندارد با  شیب گرم گالوانیزه فولاد پس از تولید و  فولاد ضد زنگ  درجه ۱٫۴۴۰۴ (۳۱۶L) به سفارش. سینی های کابل معمولاً مطابق با استاندارد  BS EN 61537  “مدیریت کابل – سیستم های سینی‌کابل و سیستم های نردبان کابل ” هستند.

یک سرویس طراحی کامل برای محدوده مدیریت کابل ، اطمینان از مقرون به صرفه ترین راه حل را تضمین می کند. در صورت نیاز می توان نقشه های CAD را نیز تولید کرد. سیستم های سفارشی را می توان برای سفارش با نمونه های اولیه ای که برای تأیید نمونه به سرعت تولید می شوند ، تولید کرد.

سینی کابل توری ( مش ) چیست؟

از مهم ترین سینی کابل توری مش می توان به انعطاف پذیری بالا، سهولت در نصب، مقرون به صرفه بودن، سازگاری با انواع شرایط محیطی و امکان تهویه مناسب و عبور هوا اشاره نمود. روی پایه های زمین به سادگی نصب می شود اتصالات دیوار و سقفی نیز از جمله پایه های مناسب برای نصب آن ها است و به آسانی با اتصال پیچ مهره ای در جای خود محکم می شود.

کاربردهای طلایی سینی کابل توری

سینی‌های نردبان و تهویه دار ممکن است دارای پوشش‌های جامد برای محافظت از کابل‌ها در برابر سقوط اجسام ، گرد و غبار و آب باشند. روکش‌های سینی برای استفاده در فضای باز یا در مکان‌های گرد و غبار ممکن است به شکل اوج برای ریختن آوار از جمله گرد و غبار، یخ یا برف باشد. سینی‌های کابل سبک‌تر در شرایطی که تعداد زیادی کابل کوچک مانند کابل‌های شبکه تلفن یا رایانه استفاده می‌شود مناسب‌تر هستند.

این سینی‌ها ممکن است از مش سیم ساخته شده باشند ، “سبد کابل” نامیده می‌شوند یا به صورت یک ستون فقرات مرکزی (ریل) با دنده‌ها طراحی شوند تا کابل را در هر دو طرف پشتیبانی کنند.کانال‌سینی پشتیبانی اقتصادی از کابل و کارایی شاخه‌های شاخه را فراهم می‌کند. سینی‌کابل کانال برای نصب با تعداد محدودی از کابل‌سینی در صورت نامطلوب بودن کانال استفاده می‌شود.

برای جلوگیری از گرم‌شدن بیش از حد سیم‌ها ، کابل‌های بزرگ برق گذاشته شده در سینی ممکن است برای حفظ فاصله بین هادی‌ها به بلوک‌های پشتیبانی نیاز داشته باشند. کابل‌های کوچک‌تر ممکن است در سینی‌های افقی بدون امنیت قرار داده شوند یا با اتصالات کابل به پایین سینی‌های نصب شده عمودی محکم شوند.

برای حفظ پشتیبانی از کابل‌ها در تغییر ارتفاع یا جهت سینی، تعداد زیادی اتصالات سینی‌کابل مخصوص با هر سبک و سازنده سازگار می‌شوند. آرنج‌های افقی جهت یک سینی را در همان صفحه پایین سینی تغییر می‌دهند و به فرم‌های ۳۰ و ۴۵ و ۹۰ درجه ساخته می‌شوند.

داخل و خارج آرنج برای تغییرات عمود بر پایین سینی هستند. این می‌تواند به اشکال مختلف از جمله سه‌راهی و صلیب باشد. برخی از تولیدکنندگان و انواع مختلف آرنج قابل تنظیم را ارائه می‌دهند، که برای نصب سینی در اطراف موانع یا اشکال نامنظم مفید است.

سینی کابل استیل

تولید کنندگان سینی کابل نیز استفاده از سینی های کابل استیل را توصیه می کنند. آنها به دلیل چندین کیفیت و فواید بسیار محبوب هستند. سینی های کابل استیل مقاومت فوق العاده بالایی دارند و همچنین کم هزینه هستند. تنها نقطه ضعف موجود در سینی کابل فولادی وزن زیاد و مقاومت در برابر خوردگی کمتر است. جدا از این موارد منفی ، این سینی های کابل برای استفاده در کاربردهای مختلف واقعاً ایده آل هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا