آغاز به کار اولین کارخانه هوشمندسازی در ۱۷ دی ماه



همزمان با افتتاح اولین کارخانه نوآوری و هوشمندسازی، برگزیدگان طرح جهش هوشمندسازی معرفی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای یکی از رسالت‌های خود به منظور توسعه فناوری‌های نوظهور و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با هوشمندسازی طرحی با عنوان جهش هوشمندسازی را طرح ریزی کرده است. این طرح حمایتی، درتلاش است تا عناصر مختلف پیشران برای توسعه زیست بوم هوش مصنوعی و هوشمندسازی در کشور را هدف قرار داده و بتواند به صورت اهرمی منجر به شتاب گرفتن فعالیت‌های عناصر این زیست بوم شود.

اولویت‌های مساله محور طرح جهش هوشمندسازی در این طرح که بر اساس اولویت‌های فناورانه و مسئله محور ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی ارائه شده است، شامل “سلامت دیجیتال”، “امنیت دیجیتال”، “هوشمندسازی صنعتی و انقلاب صنعتی ۴”، “فین‌تک”، “هوشمندسازی انرژی” و “کشاورزی هوشمند” می شود و طرح‌های دریافتی باید حداقل یکی از فناوری‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، زنجیره بلوکی، واقعیت افزوده/مجازی و رباتیک را در توسعه محصول خود استفاده کنند.

شرکت‌های کوچک و متوسط برگزیده در این طرح با همکاری صندوق پژوهش و فناوری اقتصاد دیجیتال تا سقف ۱۰ میلیارد ریال و شرکت‌های نوپا تا سقف ۴ میلیارد ریال تسهیلات با تنفس و قابل تبدیل به بلاعوض (در صورت دستیابی به شاخص‌های عملکردی تعریف شده) برای توسعه محصول و یا توسعه بازار دریافت خواهند کرد. 

در این رویداد که با همکاری کارخانه نوآوری و هوشمندسازی ایران برگزار می‌شود، برگزیدگان ۳ طرح برتر از طرف این کارخانه نیز معرفی شده و جوایزی به این طرح ها ارائه خواهد شد.

آئین افتتاحیه امیدینو، اولین کارخانه نوآوری و هوشمندسازی ایران همزمان با رویداد معرفی برگزیدگان طرح جهش هوشمندسازی در روز شنبه، ۱۷ دی ماه جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا