آغاز تحول بزرگ بین مسیرهای مواصلاتی ایران و روسیه



معاون نخست وزیر روسیه گفت: احداث راه آهن رشت – آستارا یک تحول بزرگ در کل مسیرهای مواصلاتی بین دو کشور صورت ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، الکساندر نواک در حاشیه امضای ۱۰ تفاهم نامه و قرارداد بین ایران و روسیه، با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدامات زیادی در حوزه اتصال شبکه های مواصلاتی بین دو کشور صورت گرفته است به خصوص موافقت نامه ای که امروز برای احداث راه آهن رشت – آستارا که یکی از مهم ترین اقدامات ما در حوزه ترانزیتی در چارچوب کریدور شمال جنوب بود، اظهار کرد: بر این باورم که اگر این قطعه مفقوده صورت بگیرد یک تحول بزرگ در کل مسیرهای مواصلاتی بین دو کشور صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این پروژه قرار است با حضور شرکت های ایرانی و روسی توانمند احداث شود و امروز در حضور رؤسای دو کشور سند آن به امضا رسید این پروژه یکی از مهم ترین پروژه های ترانزیتی بین دو کشور است.

نواک با بیان اینکه کریدور شمال و جنوب دارای سه بخش است، گفت: بخش غربی، شرقی و خزری، بخش شرقی و غربی که از خاک کشورهای همسایه می گذرد ریلی هستند و بخش دریایی از سمت خزر می گذرد. اگر موفق شویم با ظرفیت کامل این مسیر را اجرایی کنیم ۱۵ میلیون تن حجم توانمندی این مسیر است.

به گفته وی، در حال حاضر این ظرفیت ۱۵ میلیون تن است. اگر بتوانیم حجم تبادلات تجاری دو کشور را افزایش دهیم این رقم می تواند تا ۳۰ و ۶۰ میلیون تن افزایش یابد، چراکه یک جایگزین بسیار مناسب برای انتقال کالا و بار در مقایسه با گزینه مشابه مانند کانال سوئز از نظر زمان و هزینه ها است.

ادامه دارد



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا