آغاز دیپلماسی منطقه‌ای در حوزه پولی و بانکی



رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور توسعه و تقویت ارتباطات و مناسبات پولی و بانکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، در صدر هیئتی تخصصی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین – رئیس‌کل بانک مرکزی – در دیدار با شیخ بندر بن محمد آل ثانی – رئیس‌کل بانک مرکزی قطر – بر توسعه همکاری‌ها و ارتباطات پولی و بانکی میان تهران و دوحه تاکید کرد.

وی با تاکید بر چشم انداز مثبت مناسبات اقتصادی ایران و قطر تاکید کرد: با افزایش همکاری‌های پولی و بانکی میان دو کشور به همراه در دستور کار قرار دادن پیمان‌های پولی دو و چندجانبه قطعا به اهداف پیش بینی شده در مناسبات تهران دوحه خواهیم رسید.

همچنین در این دیدار رئیس‌کل بانک مرکزی قطر بر علاقه‌مندی این کشور برای افزایش مناسبات بانکی و پولی با ایران تاکید کرد و گفت: توسعه مناسبات بانکی با جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت های اصلی ماست و این همکاری‌ها قطعاً به نفع دو کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: از هر ابزاری برای تعمیق و افزایش همکاری‌ها و مناسبات بانکی و پولی بین قطر و ایران استفاده خواهیم کرد.
 

گفتنی است، دکتر صفری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه نیز رئیس‌کل بانک مرکزی را در این سفر همراهی می‌کند. افزایش تبادلات و همکاری‌های پولی و بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار جدی بانک مرکزی قرار دارد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا