آغاز ساخت اولین شهرک تلویزیونی شمال غرب کشور در سنندج


آفتاب‌‌نیوز :

کلنگ احداث شهرک تلویزیونی سنه دژ در حومه شهر سنندج بر زمین زده شد. در مراسمی‌که عصر چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار شد پیمان جبلی، رییس سازمان صداوسیما و زارعی کوشا، استاندار کردستان، کلنگ احداث شهرک تلویزیونی سنه دژ را در حومه سنندج به زمین زدند. فاز اول این پروژه در ۷ هکتار و فاز دوم آن نیز در ۳۰ هکتار به بهره برداری خواهد رسید.

جبلی در ادامه سفر به استان کردستان با حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پور ذهبی، نماینده، ولی فقیه در این استان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس صداوسیما در این دیدار ظرفیت‌های کردستان را متنوع خواند و گفت: دست ما با قهرمانانی مثل «سنجرخان» باز است. علاوه بر آن سرگذشت کردستان بعد از انقلاب و دوره جنگ هم داستان‌های واقعی دارد که قابلیت پرداخت دارد. رییس سازمان صداوسیما گفت: هم قهرمانان ملی گذشته و معاصر و هم استعداد‌های هنری استان ظرفیت بالایی دارند و باید از آن‌ها استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نیز با مهم دانستن کردستان و بیان برخی اقدامات انجام شده گفت: انشاالله در قسمت فرهنگ و رسانه هم نگاه ویژه به کردستان صورت گیرد.

رئیس صداوسیما همچنین با علمای استان کردستان هم دیدار داشت.

جبلی در دیدار با علمای استان کردستان گفت: کردستان نماد عملی وحدت اسلامی است و همین اتحاد و انسجام، این سرزمین را هدف دشمنان زخمی‌که تیرهایشان برای نفاق و تفرقه به سنگ خورده، کرده است.

وی در دومین روز سفر به استان کردستان در سالن کنفرانس صداوسیمای این استان با علمای استان کردستان دیدار کرد.

جبلی با گرامیداشت یاد علمای شهیدان ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی اظهار کرد: رسانه ملی وظیفه دارد این وحدت اسلامی را به عنوان یک اتفاق مهم عملی و ملموس در نظام جمهوری اسلامی، نشان بدهد.

رئیس صداوسیما ساخت و پخش حدود ده مستند فاخر از علمای اهل سنت استان، تولید برنامه معارفی فقه امام شافعی، ضبط و پخش نماز جمعه‌های اهل سنت و همین طور ثبت اذان‌های بومی را از جمله اقدامات انجام شده معرفی کرد و گفت: برای ساخت برنامه پاسخگویی به سوالات دینی جوانان اهل سنت نیز آمادگی داریم تا علما با حضور در آن به شبهات پاسخ بدهند.

او گفت: در ماه رمضان امسال از ۲۲ کشور اسلامی، قرائت قرآن و ترتیل پخش کردیم تا نشان بدهیم برایمان هویت امتی مهم است. از سویی در شب‌های احیا هم فارغ از شیعه و سنی، برگزاری مراسم مناطق را پوشش دادیم تا هویت ملی مان را حول اسلام و ایران نمایش بدهیم. جبلی ایران را طلایه دار وحدت اسلامی خواند، اما زبان رسانه‌ای در نمایش این وحدت را الکن دانست و گفت: تلاش می‌کنیم این وحدت را که اوجش در کردستان بوده نشان بدهیم.

در این دیدار جمعی از علمای حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. حجت الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز اسلامی غرب کشور با اعلام اینکه ۵۱ شهید عالم اهل سنت در این استان بوده‌اند از اینکه صداوسیمای مرکز کردستان با پوشش یادواره‌ها و مراسم همواره همراه بوده است، قدردانی کرد.

سیدمحسن حسینی، امام جمعه کامیاران نیز اقدامات انجام شده در کردستان در زمان جمهوری اسلامی را حقایقی غیرقابل انکار دانست و بر ضرورت تبیین آن تاکید کرد.

ماموستا ایل بیگی، رییس شورای افتای استان نیز خواهان تشکیل شورای همفکری برای ساخت برنامه‌های مذهبی شد.

لزوم توجه بیشتر به خانواده شهدا

پیمان جبلی همچنین عصر چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت به دیدار خانواده شهید حسن یوسفی، شهید مدافع امنیت کردستان رفت.

جبلی در این دیدار برای خانواده و به خصوص مادر شهید، صبری جزیل آرزو کرد.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های رسانه ملی و مرادی، مدیر کل صداوسیمای مرکز کردستان پیمان جبلی را در این دیدار همراهی می‌کردند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسن یوسفی جزو پرسنل نیرو‌های انتظامی استان کردستان، ۲۶ آبان سال ۱۴۰۱ در جریان اغتشاشات سنندج به طور فجیعی توسط اغتشاشاگران و عوامل ضد انقلاب با ضربات چاقو و چوب به شهادت رسید و به برادر شهیدش که سال ۱۳۶۶ در جریان درگیری با ضد انقلاب در محور نگل شهید شده بود، پیوست.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا