آغاز نصب ۲۳۶ پنل خورشیدی و احداث ۲ پارکینگ روباز در سرخه حصار



شهردار منطقه۱۳ با اشاره به آماده سازی نیروگاه خورشیدی ۱۳۰  کیلوواتی از آغاز نصب ۲۳۶ پنل خورشیدی با توان تولید ۱۳۰ کیلو وات برق خبر داد. 

محمد هادی علی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: نیروگاه خورشیدی در زمینی به وسعت دو هزار متر مربع در  انتهای جاده سلامت مشرف به پایگاه ویژه مدیریت بحران در بوستان جنگلی سرخه‌حصار در حال احداث است.

به گفته وی، در این نیروگاه ۲۳۶ پنل خورشیدی با توان تولید ۱۳۰ کیلو وات برق نصب می شود.

شهردار منطقه ۱۳، هدف از این اقدام را کاهش مصرف برق و انرژی بوستان و ترویج انرژی های نو و تجدید پذیر دانست و افزود: با توجه به اجرای پروژه‌های  قطب گردشگری شرق تهران در منطقه۱۳،  یکی از زیرساخت های لازم برای اجرای این پروژه و طرح های مربوط به آن،  تامین برق آنهاست، به همین دلیل بحث ایجاد نیروگاه خورشیدی در دستور کار قرار گرفت تا برق بخش اعظمی از این پروژه‌ها را تأمین کند.

علی احمدی خاطرنشان کرد: این پروژه که به دلیل استفاده بهینه از انرژی خورشیدی و کاهش هزینه‌ها و آلایندها از اهمیت فراوانی برخوردار است، به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری فاز دوم پیاده راه سلامت، پارکینگ‌های درب اول و سوم سرخه حصار، خانه‌های دوچرخه با رویکرد آموزشی در سرای محلات، اصلاح هندسی و ایمن سازی خیابان مهربار، اصلاح هندسی و بازگشائی دوربرگردان خیابان پیروزی تقاطع امام علی(ع) خبر داد.

به گفته شهردار منطقه ۱۳ کلنگ احداث و مسقف سازی پایانه تاکسیرانی شهید کلاهدوز ضلع غرب ورودی مترو شهید کلاهدوز نیز با هدف ساماندهی تاکسی های خطی و تسهیل در عبور و مرور به زمین زده شده است. 

وی در توضیح بیشتر درباره افتتاح فاز دوم پیاده راه سلامت به منظور ایجاد بستر مناسب جهت تشویق شهروندان به پیاده روی و توسعه شهر انسان محور گفت: این پروژه به طول ۱۴۰۰ متر اجرائی و کلیه موارد ایمنی ، تجهیزات ترافیکی و مبلمان شهری نیز در این پروژه لحاظ شده است.

علی احمدی با اشاره به ایمن سازی معابر پارک جنگلی سرخه حصار در پروژه قطب گردشگری شرق تهران و همچنین تسهیل در تردد وسایل نقلیه اظهار کرد: این منطقه اقدام به احداث ۲ پارکینگ روباز درب اول به مساحت ۴۱۷۲ مترمربع و ظرفیت ۲۰۰ دستگاه و درب سوم به مساحت ۳۲۷۳ مترمربع و ظرفیت ۱۲۰ دستگاه کرده است.

شهردار منطقه ۱۳ درباره افتتاح خانه‌های دوچرخه با رویکرد آموزشی در سرای محلات ادامه داد: با هدف ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه ،توسعه مُد حمل و نقل پاک در بین شهروندان و ایجاد فرهنگ نشاط و شادی در خانواده های محلات منطقه ۱۳ خانه های دوچرخه در سرای محلات آشتیانی و نیروی هوایی جانمایی شد. 

وی با اشاره به مشخصات پروژه عملیات اصلاح هندسی و ایمن سازی رفیوژ میانی خیابان مهربار گفت: این پروژه حدفاصل میدان چایچی تا میدان اطلاعات جهت روانسازی و کانالیزه کردن حرکات وسائط نقلیه و تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی به اجرا درآمد. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا