آلمان تانک‌های «لئوپارد» را به اوکراین خواهد فرستاد


مجله آلمانی اشپیگل نوشت که با وجود هشدار روسیه، ارتش آلمان تانک‌های «لئوپارد» را به اوکراین خواهد فرستاد.

به گزارش ایسنا، اشپیگل در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت که آلمان تانک‌های «لئوپارد» را به اوکراین خواهد فرستاد.

این نشریه معروف آلمانی در ادامه گزارش خود افزود: آلمان به کشورهای دیگر مانند لهستان اجازه می‌دهد که تانکهای لئوپارد را مجددا به اوکراین صادر کنند.

در همین رابطه، خبرگزاری بلومبرگ نوشت که انتظار می‌رود آلمان به لهستان این اجازه را بدهد که فردا (چهارشنبه) تانکهای لئوپارد را برای اوکراین بفرستد.

از سوی دیگر، یک مقام آمریکایی امروز سه شنبه به شبکه الجزیره گفت که کاخ سفید به دنبال ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین است.

تصمیم آمریکا و آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی برای ارسال تانک به اوکراین در شرایطی است که مقامات روسیه درباره آن هشدار داده‌اند.

معاون مجلس دومای روسیه هشدار داد که عرضه تانکهای آلمانی به اوکراین یک اقدام خصمانه تلقی می‌شود و ارتش روسیه را مجبور می‌کند در عملیات ویژه به سلاح‌های بسیار قوی‌تر متوسل شود.

میخائیل شرمت – معاون مجلس دومای روسیه، در واکنش به تصمیم احتمالی آلمان برای ارسال تانک‌های « لئوپارد» به اوکراین گفت: تحویل تانکهای آلمانی به اوکراین یک اقدام نظامی تلقی می‌شود و این به ارتش ما این حق را می دهد که در عملیات ویژه از سلاح های بسیار قوی تری استفاده کند که دشمن حتی از آن اطلاعی ندارد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا