آلودگی‌های ناشی از مخازن زباله فعلی در تهران/کاور مخازن زباله بهترین راهکار



عضو کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران در مورد کاور جدید مخازن زباله در پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

سوده نجفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح جدید سازمان ‌مدیریت‌ پسماند شهرداری‌تهران مبنی بر استفاده از مخازن زباله کاوردار در سطح شهر گفت: طرح استفاده از مخازن زباله یک ایده‌ای است که از سوی این سازمان پیگیری می شود و در حال حاضر به صورت پایلوت در برخی از نقاط شهر تهران به صورت آزمایشی قرار گرفته تا مزایا و معایب آن احصا و در صورت قابل قبول بودن آن در سطح شهر اجرا شود.

وی ادامه داد: یکی از معایب این طرح تفکیک زباله از مبداء می باشد که با استفاده از علائمی که روی این مخازن نصب شده به تفکیک زباله‌ها قبل از انتقال به محل جمع آوری زباله کمک می کند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آلودگی های ناشی از مخازن زباله فعلی در سطح شهر تهران یادآور شد: مخازنی که در حال حاضر در سطح شهر وجود دارد علاوه بر این که بوی زباله های ریخته شده در آن می تواند موجب ناراحتی شهروندان و شیوع بیماری شود، دسترسی آسان زباله‌گردان به محتویات مخازن را فراهم می‌کند که تأکید ما در کمیته سلامت و کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست بر رفع این موضوع بود.

سوده نجفی ادامه داد: مخازن جدیدی که طراحی شده است این مشکل را تا حدی حل کرده است و امیدواریم با استفاده از این مخازن در سطح شهر آلودگی اطراف مخازن کمتر شود. 

وی تصریح کرد: این مخازن در برخی از اماکن کاربرد دارد و باید با استفاده از نقاط قوت آن مخازنی مناسب با سایر اماکن به ویژه اماکن مسکونی که تولید زباله بیشتری دارند طراحی و ساخته شود.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی تهران ضمن تاکید بر اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: موضوع مخازن زباله شهر تهران یکی از مسائل قابل توجه است که بر سلامت شهروندان و تمیزی شهر تاثیر دارد و خوشبختانه سازمان مدیریت پسماند اقدامات مثبتی در این زمینه انجام داده است. امیدواریم با تلاش کارکنان این سازمان و شناسایی نقاط ضعف و قوت طرح آزمایشی که در برخی از مناطق در حال اجرا است شاهد ساماندهی مخازن زباله شهر تهران به نحو مطلوب باشیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا