آمادگی شورای عالی استانها برای اصلاح بافت‌های فرسوده شهرها



رییس شورای عالی استانها با تاکید بر آمادگی شورای عالی استانها برای اصلاح بافت های فرسوده شهرها، گفت: شورای عالی استانها می‌تواند در تأمین مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.

به گزارش ایسنا، پرویز سروری در ابتدای سیزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استانها که مخبر معاون اول رییس جمهور میهمان ویژه آن است با بیان اینکه هیچ شبکه‌ای مردمی تر از شورای عالی استان‌ها وجود ندارد، گفت: نماد واقعی جمهوری اسلامی ایران در نطام شورایی شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: در هیچ دوره‌ای شاهد این مقدار نگاه مثبت به نظام شورایی نبوده‌ایم و درب هیچ وزارتخانه‌ای به روی ما بسته نبوده است. 

سروری درباره فصل شوراها در قانون اساسی گفت: بیش از ۱۰ ها اصول قانون اساسی بصورت مستقیم و غیر مستقیم به شوراها اختصاص یافته است. 

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: شوراها ۲۰ سال دیر شکل گرفتند و به شبکه اداری کشور سنجاق شد و بر همین اساس عقب ماندگی اساسی بوجود آمده است. شوراها تمام توان خود را بر این می‌گذارند که یار دولت باشند در گذشته اعضای شورایی کشور در شورای اداری شرکت نداشتند؛ اما اکنون گام مهمی برداشته شده و این مانع رفع شده است. 

سروری با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها می‌تواند پس از دولت  لایحه به مجلس ارسال کند، گفت: اما هیچ مکانیزمی مبنی بر اینکه این اصل اجرایی شود وجود ندارد. اولین مطالبه شورای عالی استانها این است که دستورات رئیس جمهور که در اجلاس شورای عالی استان‌ها مطرح کردند، بار اجرایی پیدا کند. 

وی ادامه داد: کمیسیونی به نام کلانشهرها وجود داشت که می‌توانستیم موضوعات خود را به گوش دولت برسانیم اما این کمیسیون اکنون وجود ندارد و درخواست ما این است که این کمیسیون شکل گیرد. 

سروری با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا باری از دوش دولت برداریم گفت: مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها باید مدیریت یکپارچه شهری را قبول داشته باشند و هرچقدر  دولت در این زمینه اعلام امادگی کند ما آنرا اجرایی می‌کنیم. 

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: ۷۰ درصد اسناد و املاک کشور قولنامه‌ای است و بحث مسکن وعده دولت است، اما شورای عالی استانها آمادگی کامل دارد که  بافت های فرسوده را اصلاح کند و می‌تواند در تأمین مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا