آمریکااستقلال اروپا را در هم شکست/بی احترامی غرب به کشورهای مستقل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی گفت: غرب آشکارا در حال تشدید درگیری در اوکراین است و ما در بحبوحه یک نبرد ژئوپلیتیکی قرار داریم. ما می‌بینیم که چگونه کل ناتو علیه روسیه وارد جنگ شده است.

بر اساس این گزارش، «سرگئی لاوروف» در نشست مشترک خبری با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» و خبرگزاری «نووستی» افزود: آمریکا، اتحادیه اروپا را در هم شکست و آخرین نشانه‌های استقلال را از آن گرفت.

وی تأکید کرد: غرب به بی طرفی کشورهای در حال توسعه احترام نمی‌گذارد و تقریباً هر روز بر کسانی که هنوز به تحریم‌ها علیه فدراسیون روسیه نپیوسته اند، فشار وارد می‌کند.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: در مورد اینکه چه کسی نقش اوکراین بعدی را بازی خواهد کرد، غرب اکنون به مولداوی چشم دوخته است، به خصوص که رئیس جمهور آن عملاً برای هر کاری آماده است.

لاوروف تصریح کرد: آمریکا و همه غربی‌ها که ادعای دموکراسی دارند، حق خود می‌دانند که برداشتشان را از دموکراسی به دیگران تحمیل کنند. آمریکا، اتحادیه اروپا را بسیج می‌کند تا تمام تسلیحات را به اوکراین بفرستد و در عین حال تولید تسلیحات خود را افزایش داده و اروپا را مجبور به خرید آن می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: همسایگان و متحدان ما بازی‌ها و تلاش‌های غرب را می‌بینند و به خوبی اهدافی را که غرب در فضای مشترک به دنبال آن است، درک می‌کنند.

لاوروف در پاسخ به ادعاهایی مبنی بر کمک تسلیحاتی کره شمالی و ایران به روسیه گفت: مجتمع نظامی-صنعتی روسیه در حال کار و فعالیت است و همه چیز بر وفق مراد خواهد بود.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا