آمریکایی‌ها بیش از 70 درصد فرودگاه کابل را تخریب کردند

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی رحمت الله گلزار» رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی افغانستان اظهارداشت که وضعیت هواپیماهای غیرنظامی افغانستان در دو دهه گذشته در مقایسه با اواخر حکومت طالبان بدتر شده است.

وی به الجزیره گفت که افغانستان اکنون چهار هواپیما دارد که تا دوسال دیگر نیز مدت کارایی و استهلاک آنها نیز پایان می‌یابد.

این مقام طالبان تاکید کرد که هرجا نیروهای آمریکایی مستقر شدند پس از ایجاد ساخت و سازها در نهایت آنها را تخریب کردند. چیزی برای افغان‌ها باقی نمانده که بخواهند از آن استفاده کنند.

مولوی گلزار ادامه داد که آمریکایی‌ها همه تجهیزاتی را که نتوانستند با خود ببرند، تخریب کردند و اکنون نیز در فرودگاه کابل بیش از 70 درصد تجهیزات تخریب شده‌اند.

وی با اشاره به تخریب رادارها و برج مراقبت توسط نیروهای آمریکایی تصریح کرد که این تجهیزات کاملا تخریب شده است و اکنون به کمک تیم فنی قطر در حال بازسازی آن هستیم. حتی سالن‌های انتظار نیز تخریب شده‌اند و بیش از 30 میلیون برآورد تخریب فرودگاه کابل است.

رئیس سازمان هوانوردی غیرنظامی افغانستان اظهارداشت که پروازهای داخلی از امروز جمعه آغاز می‌شود و یک هواپیمای قابل استفاده وجود دارد اما پروازهای خارجی با یک هفته تاخیر از سرگرفته می‌شود تا فرودگاه مطابق با معیارهای بین المللی راه اندازی شود. کارمندان شرکت هوانوری هم به سر کار خود بازگشته‌اند.

مولوی گلزار در پاسخ به این سوال که آیا طالبان می‌تواند استانداردهای هواپیمایی را اجرایی کند و دیگران به استفاده از این هواپیماها اعتماد کنند، گفت: سازمان هواپیمایی تمام تلاش خود را می‌کند تا در مورد امنیت میدان هوایی اعتماد جهان را کسب کند و قصد دارد خون تازه ای پمپاژ کند تا بتواند در انجام پروازهای ایمن به سراسر جهان موفق عمل کند.

انتهای پیام/.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا