آمریکا: از حملات مسلحانه علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «دونالد لو» معاون وزارت خارجه آمریکا در امور جنوب آسیا و آسیای مرکزی با ادعای اینکه واشنگتن از صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند، گفت که این کشور از حملات مسلحانه علیه طالبان پشتیبانی نمی‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد دولت فراگیر توسط طالبان گفت: هیچگاه از مقاومت‌های مسلحانه حمایت نمی‌کنم، مردم افغانستان بیش از 40 سال خونریزی را تجربه کرده‌اند و اکنون این باید خونریزی پایان یابد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی درباره پول‌های توقیف شده افغانستان نیز «رادیو آزادی» گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که پول از سوی مردم افغانستان و برای رفع نیازمندی‌های آن‌ها مصرف می‌شود، نه برای فساد اداری و یا پروژه‌های نظامی.

«توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در نشست مجازی انستیتو صلح آمریکا چندی قبل گفته بود که رویکرد واشنگتن تعامل با طالبان است تا از این طریق سیاست آن‌ها را اصلاح کند.

وی با اظهار اینکه مبارزه طالبان علیه شاخه خوراسان داعش «صادقانه» بوده است، همچنین تصریح کرده بود: ما از مخالفت مسلحانه سازمان یافته علیه طالبان حمایت نمی‌کنیم و دیگر قدرت‌ها را نیز ترغیب می‌کنیم که چنین اقدام کنند.

انتهای پیام/.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا