آمریکا با اعتراضات اسرائیل، می‌خواهد پدرم را سرنگون و با ایران توافق کند


آفتاب‌‌نیوز :

“یائیر” پسر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تویبتی را بازنشر کرد که می‌گوید: “وزارت خارجه امریکا تلاش می‌کند دولت نتانیاهو را سرنگون کند به نظر می‌رسد این کار را به سود توافق با ایران انجام می‌دهد. کنگره امریکا باید این موضوع را به صورت فوری بررسی کند”.

به گزارش المیادین، در این توییت آمده است: “وزارت خارجه امریکا پشت اعتراضات در اسرائیل است با هدف سرنگونی نتانیاهو … به نظر می‌رسد برای تحقق توافق با ایرانی ها”.

وی اضافه کرد: آیا شاباک در این کشور وجود دارد؟

شاباک سازمان امنیت داخلی اسرائیل است.

پسر نتانیاهو قبل از این هم در توییت‌هایی علیه معترضان در اسرائیل، ادعا‌های ثابت نشده‌ای را مطرح کرده بود.

پسر نتانیاهو: آمریکا با اعتراضات اسرائیل، می‌خواهد پدرم را سرنگون و با ایران توافق کند

او مدعی شده بود شاباک (سازمان امنیت داخلی اسرائیل) در کودتا علیه نخست وزیر اسرائیل دست دارد. وی سپس این توییت را حذف کرد.

هزاران نفر در چند ماه اخیر با آمدن به خیابان‌ها به طرح دولت نتانیاهو برای تغییرات قضایی اعتراض کردند.

براساس طرح اصلاحات قضایی که از سوی دولت نتانیاهو مطرح شده پارلمان می‌توان احکام دادگاه عالی اسرائیل را لغو یا بی اثر کند. معترضان می‌گوید با این اقدام، استقلال دستگاه قضایی نقض و دستگاه قضایی به نهاد زیرمجموعه دولت و پارلمان تبدیل می‌شود.

در چند هفته اخیر، معترضان توانستند با بستن خیابان ها، زندگی عادی را در اسرائیل مختل کنند. همچنین شمار زیادی از نظامیان و نیرو‌های ذخیره ارتش نیز در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت اسرائیل، از فعالیت نظامی خودداری کردند.

دولت فعلی امریکا به ریاست جو بایدن روابط پرتنشی با دولت فعلی اسرائیل به رهبری نتانیاهو دارد.

نتانیاهو نخست وزیر افراطی‌ترین و راست‌ترین کابینه تاریخ اسرائیل است. مجموعه‌ای از تندروترین، مذهبی‌ترین و راست گراترین احزاب و چهره‌های سیاسی اسرائیل در کابینه حضور دارند.

از زمان آغاز به کار کابینه نتانیاهو تاکنون در چند ماه اخیر، وزارت خارجه امریکا بار‌ها به شدت از اسرائیل انتقاد کرد. دولت امریکا چند روز قبل هم بعد از تصویب قانونی درباره شهرک نشینان اسرائیلی در پارلمان اسرائیل، سفیر اسرائیل در واشنگتن را احضار کرد.

همچنین دولت امریکا همچنان از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای سفر رسمی به واشنگتن دعوت نکرده است. این موضوع نیز باعث خشم نتانیاهو شده است.

مخالفت وزیر دفاع اسرائیل با نتانیاهو

رسانه‌های اسرائیلی نوشته اند یوآف گالانت وزیر دفاع اسرائیل به نزدیکان خود گفته است با طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو مخالفت خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز به روز خبر‌های بیشتری از تمرد نیرو‌های ذخیره در ارتش اسرائیل از فعالیت نظامی منتشر می‌شود. آن‌ها در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی، از فعالیت نظامی خودداری می‌کنند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا