آنانی که بر پولها و بانکها چنگ انداخته اند عامل اوضاع لبنان هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان با اشاره به آتش افروزی و بحران زایی از سوی آمریکا در لبنان گفت: دشمنان ما تلاش می‌کنند از بحران ریاست جمهوری لبنان در جهت روی کار آمدن رئیس جمهوری استفاده کنند که سیاست‌هایشان را اجرا کرده و طرحشان را برای تنگ کردن عرصه بر مقاومت تکمیل کند.

وی گفت: ما نیستیم که کشور را به تعطیلی می‌کشانیم بلکه کسانی که بر پول‌ها و بانک‌های لبنان، چنگ انداخته و با محاصره و تحریم و سیاست‌هایشان به دنبال سلطه بر لبنان هستند کشور را به تعطیلی کشانده‌اند و مانع رسیدن برق و کمک‌های دیگر به لبنان می‌شوند.

محمد رعد تاکید کرد: برخی می‌گویند دیگر تحمل بحران را نداریم، این باعث ناامیدی مردم می‌شود و به نفع طرح دشمن است.

وی گفت: بحرانی که اکنون از آن رنج می‌بریم، فقط به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های قبلی نیست بلکه تصمیم آمریکا برای تضعیف مقاومت و سرنگون کردن آن، آتش این بحران را برافروخت. آمریکا به این دلیل این کار را کرد که مقاومت طرح عادی سازی فراگیر در منطقه را ناکام گذاشت و سال ۲۰۰۶ بر دشمن اسرائیلی پیروز شد. آن‌ها بعد از اینکه در به حاشیه راندن مقاومت شکست خوردند برای تضعیف پول ملی لبنان و افزایش قیمت دلار تلاش کردند و مسئولیت هر اتفاقی را بر دوش مقاومت گذاشتند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا