آنها تحمل گواردیولا را ندارند


ژوآئو کانسلو آخرین فوتبالیستی است که نتوانست کار با پپ گواردیولا را تحمل کند و از منچسترسیتی جدا شد. قبل از او ستاره‌های بزرگ دیگری هم قید کار با مربی اسپانیایی را زده‌اند.

به گزارش ایسنا، و به نقل از ورزش سه، ژوائو کانسلو دیگر بازیکن بایرن مونیخ است و با قراردادی قرضی و بند خرید دائمی ۷۰ میلیون پوندی به باشگاه مونیخی پیوست. کانسلو پس از جدایی از منچسترسیتی گفت که دلیل این انتقال، مشکلاتش با پپ گواردیولا نبود ولی تقریبا همه می‌دانند که او با مربی اسپانیایی اختلافاتی اساسی داشت. جک کاگان، خبرنگار روزنامه دیلی‌میل، می‌گوید از منابع درون باشگاه دریافته که منچسترسیتی این مدافع پرتغالی را به اخلال در روند تیم متهم کرده و خواهان جدایی او شده است.

کانسلو اولین بازیکنی نیست که با پپ به مشکل برمی‌خورد و در این فهرست با نام‌های بزرگی مواجه می‌شویم.

دکو و رونالدینیو

گواردیولا در تابستان ۲۰۰۸ هدایت بارسلونا را بر عهده گرفت و بلافاصله نیز رونالدینیو و دکو از بارسا جدا شدند. دو بازیکن اصلی و ارزشمند بارسای فرانک رایکارد، جایی در ایده‌های گواردیولا نداشتند. البته رونالدینیو سال‌ها بعد فاش کرد که پپ با جدایی‌اش مخالف بود و خودش ترجیح داد راهی میلان شود ولی دکو همواره گفته است که پپ پس از قبول هدایت بارسا نسبت به او اعلام عدم نیاز کرد. دکو چند بار گفته است که پپ چیزی به فوتبال اضافه نکرده و ژوزه مورینیو بهترین مربی تاریخ فوتبال است.

ساموئل اتوئو

سامی اتوئو نیز شرایطی مشابه دکو و رونالدینیو داشت ولی به دلیل شخصیت قدرتمندش تصمیم به ماندن گرفت. او در فصل ۰۹-۲۰۰۸ در ۳۶ بازی برای بارسا ۳۰ گل زد و یکی از ارکان قهرمانی تیم در لالیگا و لیگ قهرمانان بود ولی در نهایت در تابستان ۲۰۰۹ به اینتر رفت و زلاتان به جای او راهی بارسا شد. اتوئو فقط یک سال توانست پپ را تحمل کند.

زلاتان ابراهیموویچ

ستاره سوئدی رویای بازی برای بارسا را داشت ولی تنها یک سال توانست زیر نظر گواردیولا کار کند و در تابستان ۲۰۱۰ راهی میلان شد. زلاتان همواره گفته است که پپ رویای او برای حضوری طولانی‌مدت در بارسلونا را خراب کرد.

یحیی توره

هافبک ساحل عاجی در دو دوره زیر نظر پپ کار کرد. یک بار در بارسلونا که به جدایی او در سال ۲۰۱۰ ختم شد یک بار هم در سیتی که پس از دو فصل به جدایی توره از سیتی انجامید. توره در یکی از مصاحبه‌هایش اتهام سنگینی به پپ زد و گفت که او نژادپرست است. هرچند مدتی بعد او این حرف خود را پس گرفت.

کانسلو

کانسلو در سال ۲۰۱۹ از یوونتوس به سیتی پیوست و از همان ابتدا با پپ گواردیولا مشکل داشت. مدافع پرتغالی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که در شروع کار نتوانست خودش را با ایده‌های پپ وفق بدهد چون در یوونتوس با سبکی کاملا متفاوت بازی می‌کرد. ماه‌ها طول کشید تا کانسلو بتواند در سیتی بدرخشد.

گواردیولا نیز در مورد ستاره پرتغالی اعتراف کرده بود که با یکدیگر مشکلات زیادی داشتند و در بخشی از این مشکلات هم خودش مقصر بود. پس از دو فصل درخشان اخیر، کانسلو دیگر بازیکن سیتی نیست و با وجود جدایی قرضی، از هواداران باشگاه خداحافظی کرده است.»

آنها تحمل گواردیولا را ندارند

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا