آیین تجلیل و تکریم از ستایشگران اهل‌بیت(ع)، مداحان و شعرای آئینی برگزار شد



آیین تجلیل و تکریم از ستایشگران اهل‌بیت علیهم‌السلام، اولین گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شاغل در شهرداری تهران با حضور جمعی از شاعران و مداحان در سازمان بسیج شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدا این مراسم هادی سهامی -رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران- دهه فجر و سالروز چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با بیان اینکه حضور ۱۱۰ مداح شهر تهران در شهرداری یک ظرفیت مهم است، اظهار کرد: مداحان امروز به‌عنوان الگو در مناطق شهرداری به‌عنوان افراد امام حسینی شناخته می‌شوند.

وی به جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه مداحان باید در این مسیر فعالیت کنند، اظهار کرد: امروز اگر مداحان جهاد تبیین مورد اشاره رهبر انقلاب را انجام ندهند، باید از چه کسی انتظار داشت.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران سالم‌سازی محیط را یکی از انتظاراتی دانست که از جامعه مداحان در شهرداری تهران وجود دارد و ادامه داد: مداحان با برگزاری مراسم‌های مذهبی و دینی در شهرداری تهران می‌توانند نقش مهمی را در سالم‌سازی محیط و ایجاد روحیه و نشاط داشته باشند.

به گفته سهامی، مداحان می‌توانند در مسائل اقتصادی شهرداری نقش‌آفرینی داشته باشند و موجب سالم‌سازی این حوزه باشند. 

وی موکب علی‌بن موسی‌الرضا علیهم‌السلام را ظرفیت مهم شهرداری معرفی کرد و گفت: این موکب به‌عنوان بزرگترین موکب ایرانی‌ها در طریق نجف به کربلاست شبانه ۱۰ هزار زائر را اسکان و غذا می‌دهد لذا این ظرفیت شهرداری در مداحی و سخنرانی بی‌نظیر است. 

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام صابری‌نیا -مسول دفتر نمایندگی سازمان بسیج شهرداری تهران- در تشریح هدف این گردهمایی گفت: در مجموعه بسیج شهرداری تهران بزرگ استعداد بسیار و فرصت‌های طلایی نهفته شده است که اگر ساماندهی شوند می‌توانند گره بسیاری را از شهر تهران و کشور باز کند.

وی پرداختن به کانون‌های قرآنی بسیج شهرداری و کانون شعرای آئینی و جامعه مداحان را دغدغه این مجموعه دانست و افزود: دغدغه رهبر معظم انقلاب مبتنی بر مسائل فرهنگی کشور است و یکی از عناصری که می‌تواند این دغدغه را ب طرف کند، جامعه شعرا و مداحان آئینی است که نیازمند تامین سازوکار و تشکیلات است.

صابری‌نیا به پشتیبانی بسیج و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه ما در آن دوران مجموعه‌های متولی زیادی برای کار داشتیم که امروز باید این مجموعه‌ها به میدان جهاد تبیین بیایند، گفت: امروز جهاد فرهنگی و علمی مطرح است که جهاد تببین در آن اولویت دارد و جلسات مداحان در این مسیر، جلسه‌های شهید پروری است که نتیجه خلوص مداحان مومن، متدین و رزمنده است.

مسول دفتر نمایندگی سازمان بسیج شهرداری تهران استمرار جنگ میان جبهه حق و کفر را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: باید نوجوانان و جوانان را برای دفاع عظیم از قرآن و عترت در جنگ ترکیبی امروز آماده کنیم چراکه هئیات‌ها کانون جهاد فی‌سبیل‌الله در راه احیای مکتب امام حسین (ع) و شهادت است.

وی جهاد تبیین را استمرار هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: بخش مهمی از جهاد تبیین برعهده شاعران و مداحان است؛ کانون جامعه مداحان باید در بسیج شهرداری شکل بگیرد تا بتوانیم انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شود.

در بخش دیگر این مراسم، میلاد حسنی شاعر آئینی، اشعاری را به ساحت امیرالمومنین علیهم‌السلام و حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیهم‌السلام تقدیم کرد.

مصطفی خرسندی -مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام- نیر در بخشی از این مراسم به‌تشریح جایگاه مداح پرداخت و با بیان اینکه مِ مداح به‌معنی متدین بودن است، گفت: یعنی کاری کنیم هرکسی با ما هم‌نشین شد جذب امام حسین (ع)  شود چون ما آمده‌ایم با امام حسین (ع) محشور شویم و به‌دنبال مشهور شدن نیستیم. 

وی نماز اول وقت و احترام به پدر و مادر را لازمه و مقدمه‌ی فعالیت و تاثیرگذاری نسبت به مردم دانست و گفت: از مواردی که واقعا باید توجه به آن داشت نماز اول وقت است که سطحی گرفته می‌شود؛ تعقیبات بعد از نماز نفوذ کلام به‌وجود می‌آورد.

در بخش پایانی این مراسم مرتضی طاهری -رئیس خانه مداحان کشور- به تجمع مداحان اشاره کرد و با بیان اینکه این جلسه شناسنامه خوبی را از شهرداری تهران برای ما به نمایش گذاشت، گفت: انتخاب و فراگیری و ارائه شعر خوب کار اصلی مداحان و ذاکرین اهل بیت علیهم‌السلام است.

وی رسالت مداحان را جهاد تببین دانست و با تاکید براینکه وظیفه و رسالت یک مداح تبیین است و تبیین نیاز به جهاد دارد، افزود: گاهی اشخاص در لحاظ موضع تبیینی فکر ریزش فالوور می‌کنند پس جهاد تبیین مرد میدان می‌خواهد تا بتوانیم اعتقاد ریشه‌دار و اصیل را بیان کنیم. 

رئیس خانه مداحان کشور تاکید کرد: باید تعارف و رودربایستی از دیگران را کنار گذاشت؛ اگر دیگران را در زندگی و مسیر اهل بیت علیهم‌السلام موثر می‌دانیم باید بدانیم شرک در ما لانه کرده است؛ بسیاری در زندگی دچار شرک شده‌اند درحالی که تابلوی زندگی‌شان طور دیگری است. 

طاهری با بیان اینکه اگر خدا را همه‌کاره بدانیم و مهره تایید اهل بیت علیهم‌السلام را داشته باشیم از کسی نمی‌ترسیم و نگرانی نخواهیم داشت، افزود: کوتاهی نسبت به وظیفه‌مان در اتفاقات اخیر در تویت زدن و استوری کردن‌مان وجود داشت؛ برخی از دوستان ملاحضه و رعایت کردند  و شاید برخی‌شان خودشان را بر شان اهل بیت و انقلاب ترجیح دادند و مقدم دانستند. 

وی نسبت به دوقطبی‌سازی هشدار داد و افزود: دشمن وقتی نتوانست جامعه را دوقطبی کند و ناامید شد به دوقطبی‌سازی جامعه حزب‌الهی‌ها دامن زده است لذا خطر بزرگ امروز دوقطبی کردن مداحان و حزب‌الهی‌هاست. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا