اتریش: برای تحریم سپاه باید روندی قانونی و حقوقی طی شود



وزیر امور خارجه اتریش امروز در جمع خبرنگاران گفت که با وجود تاسف‌بار بودن تحولات اخیر در مناسبات بین‌المللی با ایران، کشورش از رویکرد اخیر اتحادیه اروپا در قبال ایران حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه شورای اروپا، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش امروز پیش از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره موضوع قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، گفت: اتحادیه اروپا موضع بسیار واضحی دارد. ما برای چهارمین بار تصمیم داریم تحریم‌هایی را علیه افراد و نهادهایی در ایران اعمال کنیم که از بابت آن متاسفم. چراکه در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای[برجام] امید داشتیم که ایران قدم به قدم به جامعه جهانی ملحق شود اما الان، به کلی در مسیر دیگری پیش می‌رود.

شالنبرگ مدعی «سرکوب بی‌رحمانه جنبش شکل‌گرفته در جامعه مدنی در ایران» شد.

او در این راستا افزود: واضح است که ما باید تصمیمی در این باره بگیریم. من به عنوان وزیر امور خارجه اتریش می‌گویم که این تحولات مایه تاسف من است. چون اتریش کشوری است که روابط دیپلماتیکی حدودا سیصد ساله با ایران داشته است. ما تنها کشور غربی بوده‌ایم که عرصه کنسولی و فرهنگی‌مان همواره به روی ایران گشوده بوده است. اما اتریش از خط مشی اتحادیه اروپا در این زمینه کاملا حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین گفت که برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، اقدامی که آن را «نمادین» تلقی کرد، روندی قانونی و حقوقی باید طی شود که هنوز انجام نشده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا