اتریش و هند مذاکرات صلح در اوکراین را خواستار شدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، آلکساندر شالنبرگ وزیر خارجه اتریش و سوبرامانیام جایشانکار همتای هندی وی بر ضرورت آغاز مذاکرات صلح پیرامو اوکراین تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اتریش گفت: هدف ما باید بازگرداندن صلح و فعالسازی مجدد دیپلماسی در اوکراین باشد.

وی در عین حال بر ضرورت پایان دادن به نزاع بر سر میز مذاکره و نه میدان نبرد تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه هند هم گفت که این کشور بر آغاز روند مذاکره در این خصوص اصرار دارد.

این در حالی است که سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیش از این گفته بود که سیاستمداران کنونی اوکراین قادر به مذاکره نیستند.

لاوروف افزود: همه می دانند که ترکیب کنونی سیاستمداران اوکراین توان مذاکراه را ندارند. بیشتر آنها به صورت واضح از روسیه هراسی رنج می برند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا