اتفاق عجیب برای لژیونر فوتبال ایران و شغل جدید بنا



ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود که گزیده آنها در این گزارش آمده است.

به گزارش ایسنا، مهاجم برزیلی رئال مادرید به اخراجش در دیدار برابر والنسیا واکنش نشان داد.  رئال مادرید در هفته سی‌وپنجم لالیگا مهمان والنسیا بود که این دیدار با شکست یک بر صفر شاگردان آنچلوتی به پایان رسید. در این بازی وینیسیوس به خاطر توهین‌ نژادپرستانه هواداران والنسیا می‌خواست زمین بازی را ترک کند که داور و بازیکنان رئال او را آرام کردند که البته چند دقیقه بعد او به خاطر برخورد با بازیکن والنسیا از بازی اخراج شد.

جادوگر جدید آسیا “ژاپنی” است

کائورو میتومای تکنیکی با درخشش فوق العاده در لیگ برتر خود را به عنوان یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان جزیره معرفی کرده است. برایتون چند فصل است که یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر انگلیس بوده است. بعد از جدایی گراهام پاتر، روبرتو دزربی ایتالیایی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد و توانست عملکرد خوبی نیز داشته باشد.  یکی از عوامل اصلی موفقیت برایتون، کائورو میتومای ۲۶ ساله است. این ژاپنی که تنها با ۲.۵ میلیون یورو خریداری شده، در این فصل ۳۰ بازی انجام داده که در آن ۷ گل به ثمر رسانده و ۴ پاس گل داده است.

نخستین گل صادق محرمی پس از ۲۰۰ بازی!

صادق محرمی توانست اولین گل دوران فوتبالش را در لیگ کرواسی به ثمر برساند.  در سی‌وپنجمین هفته رقابت‌های لیگ برتر کرواسی، دیناموزاگرب، مدافع عنوان قهرمانی، که قهرمانی خود را در این رقابت‌ها قطعی کرده است، در دیداری تشریفاتی مقابل رژیکا با نتیجه دو بر یک پیروز شد. در این دیدار صادق محرمی، بازیکن ایرانی، توانست اولین گل خود را برای این تیم کروات به ثمر برساند که اولین گل حرفه‌ای این فوتبالیست ایرانی در دویست‌وهشتمین حضورش بود.

قهرمانی عزت‌اللهی در لیگ دسته یک دانمارک

تیم وایله با قهرمانی در لیگ دسته یک دانمارک به لیگ برتر این کشور صعود کرد.  پیروزی سه بر یک وایله مقابل نائستود باعث شد تا سعید عزت‌اللهی و هم‌تیمی‌هایش عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته اول این کشور را به دست آورند و جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر دانمارک در فصل بعد را کسب کنند.

تراکتور چراغ اول قانون ۱+۶ خارجی را روشن کرد

مدیرعامل باشگاه تراکتور اعلام کرد که به دنبال استفاده از تمام سهمیه‌ بازیکن‌های خارجی‌شان هستند. هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل این باشگاه در خصوص برنامه تراکتور برای آماده‌سازی تیم برای فصل آتی بیان کرد: همان طور که پیش از این نیز عنوان شده، هدف‌گذاری هیأت مدیره بر مبنای آماده‌سازی تیمی قدرتمند برای فصل جدید مسابقات قرار گرفته و در همین راستا از چند ماه قبل اقدام به تمدید قرارداد سرمربی تیم و برخی بازیکنان شاخص و تاثیرگذار کرده‌ایم.

دهمین سه‌گانه برای منچسترسیتی؟

منچسترسیتی می‌تواند دومین تیم انگلیسی تاریخ شود که سه‌گانه را در فوتبال اروپا به دست می‌آورد ولی آنها کار آسانی در این راه نخواهند داشت.  منچسترسیتی برای سومین فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. این تیم با هدایت پپ گواردیولا به فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس هم راه پیدا کرده است. شکست شنبه آرسنال مقابل ناتینگهام‌فارست اتفاقی را که همه هواداران منچسترسیتی منتظرش بودند، قطعی کرد. تیم پپ گواردیولا برای پنجمین بار در شش فصل گذشته قهرمان لیگ برتر شد.

شرح وظایف محمد بنا چیست؟

سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی پس از انتخاب به عنوان مشاور علیرضا دبیر، همانطور که تاکید کرده بنا نیست در مسائل فنی تیم ملی ورود کند. محمد بنا پس از کنار رفتن از هدایت تیم ملی کشتی فرنگی، روز گذشته(یکشنبه) به عنوان مشاور عالی علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی انتخاب شد. پس از بازگشت بنا به فدراسیون کشتی، این احتمال مطرح شد که او در قامت مشاور عالی علیرضا دبیر، در موارد فنی تیم ملی بزرگسالان نیز ورود می‌کند اما همانگونه که خود بنا نیز تاکید کرده قرار نیست او وارد مسائل فنی شود.

استقلال نگرفت خاتون بم گرفت!

برای اولین‌بار در فوتبال زنان ایران، تیمی باشگاهی موفق به کسب مجوز حرفه‌ای AFC شد.  در حالی که باشگاه استقلال نتوانسته مجوز حرفه ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بگیرد،   بنا بر اعلام باشگاه خاتون بم، این  تیم به عنوان اولین باشگاه فوتبال زنان موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاهی AFC و ملی (N۱) شده است. داشتن مجوز حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای شرکت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا الزامی است و باشگاه خاتون بم به عنوان قهرمان لیگ و پر افتخارترین تیم فوتبال زنان در ایران موفق شده این مجوز را اخذ کند. به این ترتیب مشکلی برای حضور در مسابقات بین‌المللی نخواهد داشت.

ملوان در آستانه تغییرات بزرگ

سرمربی ملوان با بازیکنان و اعضای این باشگاه خداحافظی کرد. پس از پایان فصل بیست و دوم و بقای ملوان در لیگ برتر فوتبال، به نظر می‌رسد این باشگاه برای فصل جدید با تغییرات زیادی هم در کادر مدیریت و هم در کادر فنی همراه خواهد بود. نخستین و اصلی‌ترین تغییر در ملوان، رفتن مازیار زارع و پژمان نوری است. سرمربی ملوانان که با انتشار پستی در فضای مجازی، خداحافظی و قطع همکاری خود با ملوان را اعلام کرد، در طول فصل از شرایط این باشگاه راضی نبود و ظاهرا مدیریت ملوان نتوانسته بود خواسته‌های این مربی را عملی کند. پیروز نشدن در ۱۲ بازی پایانی لیگ بیست و دوم شرایط را طوری رقم زد که انگیزه زارع از بین برود و بلافاصله پس از اتمام فصل با ملوان خداحافظی کند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا