اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مازندران نیازمند تامین زمین است


ایسنا/مازندران معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن برای کل تعهدات استان، ۱۵۴۰ هکتار زمین نیاز است که تاکنون ۱۰۶۰ هکتار زمین تامین شد، گفت: در غرب مازندران برای تامین زمین، نیازمند همت همه مسئولان استانی و شهرستانی هستیم تا اقدامات خوبی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، رضا علیخانی کوشکک در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه توسعه و ساخت مسکن برای مردم، در راس برنامه‌های دولت سیزدهم  قرار دارد که در این خصوص می‌توان به قانون نهضت ملی مسکن که مصوب مجلس است اشاره کرد، گفت: دولت با همه ظرفیت خود در این مسیر گام نهاد که در تایید این مهم می‌توان به تامین و واگذاری زمین و تسهیل برای خدمات زیربنایی، ارائه تسهیلات و تخفیفات عوارض صدور پروانه، همچنین الکترونیکی کردن خدمات، ارائه خدمات فنی و مهندسی، حمایت‌های کمیسیون ماده ۵ و همچنین تصویبِ افزایش تعداد طبقات و افزایش سطح اشغال برای بازآفرینی بافت فرسوده اشاره کرد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران، افزود: در بخش نهضت ملی مسکن، سهم استان مازندران ۱۵۴ هزار نفر است که ۱۱۷ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام کردند و ۲۷ هزار نفر به‌عنوان واجدالشرایط تعیین شدند.

این مسئول با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران برای کل تعهدات استان، ۱۵۴۰ هکتار زمین نیاز است که تاکنون ۱۰۶۰ هکتار زمین تامین شد، اظهار کرد: از این مقدار زمینِ تامین شده، ۷۳۰ هکتار در قالبِ ۵ شهرک مسکونی در نظر گرفته شد که در مرحله تصویب در شورای‌عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد. علیخانی افزود: در غرب مازندران برای تامین زمین، نیازمند همت همه فرمانداران، شهرداران و مدیران هستیم باید اقدامات تحولی را در این خصوص به عمل بیاورند.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن ملی، در بخش خودمالک نیز ۲۰ هزار نفر تاکنون ثبت نام کردند، یادآور شد: همچنین در بخش احیا و توسعه بافت فرسوده نیز ۴۵۰۰ واحد در مرحله تسهیلات و ساخت قرار دارد.

معاون استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۲۹ انبوه ساز در مازندران مشتمل بر۹۴ عضو حقوقی و ۶۳۵ عضو حقیقی، به‌عنوان یک سرمایه، ذخیره و پشتوانه بزرگ ساخت و ساز در استان فعالیت دارند.

این مسئول با تاکید براینکه برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن در مازندران نیازمند همکاری مضاعف توام با همسویی است، گفت: در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده نیز که به‌عنوان سریع‌ترین، حکیمانه‌ترین و به صرفه‌ترین روش برای تولید مسکن ملی محسوب می‌شود در تامین و ساخت این طرح با همکاری انبوه سازان مشکلات حل شود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا