اجساد ۱۸ پناهجوی افغانستانی از بلغارستان به کابل منتقل شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: اجساد ۱۸ مهاجر تبعه افغانستان که در ماه فوریه در یک کامیون متروکه نزدیک روستای لوکورسکو در حومه شهر صوفیه پایتخت بلغارستان پیدا شده بود، به کابل منتقل شد.

وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان افزود: اجساد افراد مذکور از طریق خطوط هوایی دولتی آریانا منتقل شد و سپس از طریق آمبولانس‌ های ویژه به مکان‌ های مربوطه منتقل شده‌ اند. حکومت کنونی هزینه حمل اجساد و تحویل آنها به خانواده‌ های‌شان را برعهده گرفته است.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان، دلایل تاخیر طولانی مدت در انتقال اجساد را تصمیم دادگاه بلغارستان و تحریم‌های بانکی «سخت» برای انتقال پول به شرکت‌ های دخیل در انتقال اجساد به افغانستان عنوان کرد.

مقامات طالبان از مردم افغانستان خواسته‌ اند که با طی کردن مسیرهای غیرقانونی و برخورد با قاچاقچیان انسان برای رسیدن به اروپا و سایر مقاصد جان خود را به خطر نیندازند.

گفتنی است که در تاریخ ۱۷ فوریه سال جاری میلادی، اجساد ۱۸ مهاجر افغان که بر اثر خفگی جان خود را از دست دادند در یک کامیون متروکه در نزدیکی روستای لوکورسکو در حومه شهر صوفیه پایتخت بلغارستان پیدا شد.

در پی وقوع این حادثه، مقامات بلغارستان دست کم ۷ مظنون را بازداشت کردند؛ در حالی که قاچاقچیان پس از مشاهده صحنه از منطقه متواری شده بودند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا