احتمال تمدید آتش‌بس در سودان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که آماده هستند توافق آتش بس در سودان را تمدید کنند. این توافق که شامگاه دوشنبه پایان خواهد یافت، در مدت اجرا، تا حدودی به کاهش شدت درگیری‌ها در سودان انجامیده است.

ارتش سودان امروز یک‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امکان موافقت با تمدید توافق آتش‌بس که غروب فردا پایان خواهد یافت در دست بررسی است. ارتش سودان به توافق آتش‌بس انسان‌دوستانه‌ای که شنبه گذشته در جده به امضا رسید پایبند است.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیز، کمی پیش‌تر از ارتش این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: آمادگی کامل خود را جهت ادامه مذاکرات، بررسی امکان تمدید توافق آتش‌بس و پیش‌برد امور انسان‌دوستانه، اعلام می‌کنیم. نیروهای پشتیبانی سریع سودان، نظارت بر اجرای آتش‌بس را جهت آزمودن جدیت و پایبندی طرف دیگر در خصوص تمدید توافق آتش‌بس، ادامه خواهند داد.

عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا نیز در بیانیه‌ای مشترک، دو طرف درگیری‌ها در سودان را به تمدید توافق آتش‌بس دعوت کردند و افزودند: تمدید توافق آتش‌بس ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه مورد نیاز مردم سودان را تسهیل خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: در صورت عدم تمدید توافق آتش‌بس کنونی، دوطرف درگیری‌ها همچنان موظف خواهند بود به تعهدات خود در توافق آتش‌بس کوتاه‌مدت پایبند باشند و تعهد خود نسبت به حمایت از غیرنظامیان را اعلام کنند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا