احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی/رسیدگی به۶۳ هزار پرونده مددجویی



رئیس کمیته امداد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان کمیته امداد و بخش‌های مختلف قوه قضاییه، گفت: همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه، موجبات آرامش خاطر محرومان را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، همایش ملی «حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، آیت‌الله محسن کازرونی، رئیس هیات امنا و اعضای هیات امنای کمیته امداد و سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این همایش با تبریک اعیاد ماه رحب به ویژه میلاد امیرالمومنین علی(ع)، تقارن این اعیاد با دهه مبارک فجر را موجب برکت این ایام دانست و گفت: در این روزها یاد شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم، شهدای جبهه مقاومت به ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم.

وی با گرامیداشت یاد و نام موسسان و پیشکسوتان کمیته امداد مرحوم عسگراولادی، مرحوم شفیق، مرحوم نیری، مرحوم والی و دیگر درگذشتگان عرصه امدادگری و خدمت به نیازمندان، افزود: دغدغه امام راحل(ره) در خصوص نیازمندان سبب شد که تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با نفس قدسی ایشان، کمیته امداد تشکیل شود.

بختیاری با بیان اینکه برگزاری همایش «حمایت اجتماعی و قضایی از نیازمندان» در راستای جلب مشارکت دیگر نهادها و دستگاه‌ها در یاری‌رسانی به محرومان انجام شده است، ادامه داد: در تاکیدات رهبر معظم انقلاب نیز در کنار تکیه اصلی کمیته امداد به کمک‌های مردمی، ایفای نقش توسط دولت و مجلس و دیگر دستگاه‌ها در امر کمک به محرومان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کمیته امداد با تقدیر از نقش خیران به ویژه مراکز نیکوکاری در پیشبرد هرچه بهتر اهداف کمیته امداد، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به صورت محله‌محور و مسجدمبنا فعالیت می‌کنند و با شناخت دقیق از نیازمندان هر محله، به آنان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد بزرگترین شبکه مددکاری کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: حدود چهار هزار مددکار و همچنین ۹۸۰۰ مرکز نیکوکاری با این نهاد همکاری می‌کنند.

بختیاری بر اهمیت تعامل و هم‌افزایی با سه قوه در راستای حل مشکلات نیازمندان تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات حقوقی به خانواده‌های نیازمند با همکاری قوه قضاییه و تفاهم‌نامه با کانون کارشناسان دادگستری، مرکز وکلای قوه قضاییه، شوراهای حل اختلاف، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان زندان‌ها با قوت در حال انجام است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به همکاری این نهاد با انجمن حمایت از زندانیان و کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اضافه کرد: سال گذشته ۶۲ هزار پرونده مددجویان در حوزه‌های حقوقی و قضایی با همکاری قوه قضاییه رفع و رجوع شد و در سال جاری نیز تاکنون به ۶۳ هزار پرونده مددجویی رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مهمترین هدف کمیته امداد در سال‌های اخیر است، افزود: با احقاق حقوق مددجویان در مراجع قضایی، تاکنون تعداد زیادی از آنان به توانمندسازی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند.

بختیاری با بیان اینکه همکاری کمیته امداد و قوه قضاییه در راستای خدمت به محرومان موجبات آرامش خاطر این اقشار نیازمند را فراهم می‌کند، ادامه داد: در برنامه پنج ساله هفتم در تلاشیم مواردی گنجانده شود تا این خدمات گسترده‌تر و بهتر ارائه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد در این همایش که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مسئولان استانی در سراسر کشور برگزار شد، علاوه بر مسئولان قضایی و مدیران کمیته امداد، خیران برجسته و حامیان ایتام نیز حضور داشتند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا