احکام سنگین قضایی علیه فلسطینیان مقیم عربستان؛ پشت پرده خصومت‌ورزی ریاض با ملت فلسطین چیست؟/ گزارش اختصاصی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نوار غزه، با احکامی سنگین که سقف آنها به بیش از بیست سال هم می‌رسد. دستگاه قضایی عربستان سعودی، ده‌ها فلسطینی در بند این رژیم را به حبس محکوم کرد.

 

 

«محمد الخضری»، پیرمرد هشتاد و یک ساله، یکی از رهبران برجسته حماس است که حکم پانزده سال حبس برای وی صادر شده است.اتهام وارده به او، جمع آوری پول برای حمایت از ایستادگی مردم فلسطین است.

  «حازم قاسم»   سخنگوی جنبش حماس در این باره به خبرنگار تسنیم در غزه می‌گوید: حماس احکام صادره از سوی دادگاه‌های سعودی علیه شهروندان فلسطینی
و اردنی را به شدت محکوم کرد، زیرا جرم آنها تنها حمایت از مقاومت است.

وی ادامه داد: درحالی که این شخصیت‌ها باید به خاطر حمایت از ملت فلسطین تکریم شوند.آنها از عادلانه‌ترین مسئله هستی حمایت می‌کنند. در نتیجه آنچه رخ‌ داده، محکوم است و عربستان باید در این احکام بازنگری و فورا تمام زندانیان را آزاد کند.

مقامات سعودی حملات گسترده‌ای را برای بازداشت ساکنین در فوریه 2019 آغاز کردند پیش از آنکه به بازداشت‌های گسترده‌تر در جولای و آگوست همان سال اقدام کنند. این در حالی است که صفحه زندانیان آزادی بیان در توئیتر افشا کرد  در نتیجه آن حملات، حدود 160  فلسطینی بازداشت شدند که همچنان در زندان بدنام «ابها» به سر می‌برند.

«محمد الغول» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز در این باره به خبرنگار تسنیم می‌گوید: این اقدام سوق یافتن به همسویی با رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست که در راستای تشویق به کشتار ملت فلسطین عمل می‌کند و رژیم اشغالگر را به ادامه اقداماتش علیه ملت فلسطین
 و پیگرد مردم فلسطین در سرتاسر جهان عرب و در غربت(آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر) ترغیب می‌کند.

«تیسیر محیسن» تحلیلگر سیاسی فلسطینی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: این احکام برای این تعداد از فلسطینیانی صادر شده که سال‌ها و حتی در مواردی دهه‌هاست مقیم عربستان سعودی هستند.

وی تاکید می‌کند که مقامات سعودی هیچ مدرکی حداقل درباره یک نفر از این افراد بازداشت شده به ما ارائه نکرده‌‌اند که نشان دهد، مرتکب جنایتی در عربستان شده یا به نظام سیاسی حاکم اهانت کرده باشد و یا بر خلاف قوانین و سیستم رایج در عربستان سعودی عمل کرده باشد.

وی ادامه داد: هر چه هست اینکه احکام صادره و اصولا عملیات بازداشت فلسطینیان بر اساس روند و موضع‌گیری سیاسی صورت گرفته که سعودی آن را اتخاذ می‌کند.

درحالی که گروه‌های فلسطینی برای پایان یافتن و حل این مسئله تلاش می‌کنند. ناظران بر این باورند، مقامات سعودی با خصومت‌ورزی خود با ملت فلسطین به جایگاه دینی و سیاسی خود در جامعه عربی لطمه می‌زنند. در حالی که ناظران بر این باورند، مقامات سعودی، مقاومت فلسطین را به دلیل رابطه نزدیکش با جمهوری اسلامی ایران مجازات می‌کند. گروهی دیگر نیز اعتقاد دارند، ریاض انتخاب خود را برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر علنا قطعی کرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا