اخبار سیاسی ۱۱ دی؛ استعفای یک نماینده / علت تیک آبی رئیس جمهور در توییتر



«استعفای الیاس نادران» و «بزرگداشت سردار سلیمانی» «تیک آبی رئیس جمهور در توییتر» «رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش» از جمله خبرهای حوزه سیاست در یازدهم دی ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا،‌ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی الیاس نادران از هیات رییسه مجلس خواست که تقاضای استعفایش از نمایندگی مجلس را اعلام وصول کند و در تذکری خطاب به قالیباف گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه باید تقاضای استعفا را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد.

این نماینده مردم تهران به سوال خبرنگار ایسنا درباره علت استعفایش پاسخ نداد و تنها به این جمله کفایت کرد که دلیل را در زمان نطق خود بیان می‌کند؛ ظاهرا اشاره او به زمانی است که در یکی از جلسات علنی مجلس و بعد از اعلام وصول استعفایش به او داده می‌شود تا درباره دلایل استعفا به نمایندگان توضیح داده و از مجلس رای بگیرد.

الیاس نادران ششمین نماینده مجلس یازدهم به حساب می‌آید که از نمایندگی کناره‌گیری کرده است. استعفایی که هنوز دلیل آن مشخص نیست و نیاز به شفاف‌سازی دارد. البته شنیده‌ها از برخی نمایندگان مجلس حاکی از این است که نادران در انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس استعفا کرده است.

در ابتدای جلسه امروز مجلس هم، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود به تغییر رییس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت:‌ اقدام رییس جمهور محترم در این رابطه ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که از این اقدام ایشان تشکر می کنم. البته ضروری است این‌تغییر با اصلاحات ساختاری، سیاست گذاری و مدیریتی، تکمیل شود تا مسئله بصورت پایدار حل شود؛ امید زیادی داریم با روی‌ کار آمدن رییس کل جدید این اتفاقات بیفتد، ان شاء الله.

گزارش کامل ایسنا از جلسه امروز (یکشنبه) یازدهم دی ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید در این لینک بخوانید.

****

در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی، اعضای خانواده و ستاد بزرگداشت این سردار پرافتخار ایران با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار دمیدن روحی تازه به جبهه مقاومت را کار بسیار برجسته و اساسی شهید سلیمانی خواندند و افزودند: سردار با تقویت مادی، معنوی و روحی مقاومت، این پدیده ماندگار و رشد یابنده را در مقابل رژیم صهیونیستی و نفوذ امریکا و دیگر کشورهای استکباری حفظ، مجهز و احیاء کرد.

مقام معظم رهبری همچنین با قدردانی از فعالیت های تحسین برانگیز سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس گفتند: الحمدالله خلأ سردار در موارد بسیاری پر شده است.

پرویز امینی پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی هم ضمن تحلیل شخصیت سردار سلیمانی، در پاسخ به این سوال که اگر امروز خود سردار سلیمانی بود نسبت به رخدادهای دو سه ماه اخیر چه واکنشی نشان می‌داد؟ گفت: اگر امروز سردار سلیمانی بود خیلی از مسائل ما که منجر به این ماجرا شد اصلاً شکل نمی‌گرفت. او شخصیتی قدرتمند در جهت ایجاد وفاق و تعدیل تعارضات و فهمیدن شرایط اجتماعی و مشورت به ساختار حکمرانی بود تا اگر التهابی شکل گرفت جایی بایستد و التهاب را خاموش کند. سرمایه اجتماعی نیرومند حاج قاسم می توانست بازدارنده و تعدیل کننده حوادث تلخ اخیر باشد..

امروز همچنین در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت شهید قاسم سلیمانی در اظهاراتی جداگانه یاد و خاطره حاج قاسم را گرامی داشتند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

برگزاری نشست «سپهبد سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» در ابوجا با پیام شیخ ابراهیم زکراکی

شهید سلیمانی به عراقی‌ها وفادار بود

در کوران فتنه‌ها اگر لازم باشد جان خود را فدای حقیقت می‌کنیم

شهید سلیمانی در حمایت از فلسطین دریغ نکرد/ اهداف دشمن در ترور شهید سلیمانی محقق نشد

شهید سلیمانی نماد واقعی «جان فدا» بود

****

در پی تیک آبی گرفتن صفحه رییس جمهور در توییتر و حواشی مربوط به این اتفاق در فضای مجازی،‌ توییتر دولت علت این اقدام را تشخیص اصالت برای کاربران عنوان کرد.

صفحه توییتر دولت نوشت: با توجه به صفحات متعدد منسوب به رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی خارجی و انتساب مطالب مخدوش، اقداماتی به منظور تشخیص اصالت برای کاربران از ماه ها قبل انجام شد که اخیراً یکی از شبکه‌ها به آن ترتیب اثر داد.

****

صبح امروز و همزمان با برگزار ادامه رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده کل ارتش در ارتباط تلفنی با ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در اقیانوس آرام، با فرمانده این ناوگروه گفت‌وگو کرد و از آخرین وضعیت مأموریت آنها مطلع شد.

اخبار مربوط به عملیات های امروز رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

انهدام پهپاد مهاجم توسط سامانه موشکی تاکتیکی بومی مرصاد ارتش

انهدام پهپاد متخاصم توسط سامانه بومی پدافندی تلاش

شلیک اژدرهای ایرانی میعاد و والفجر از زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش

شلیک سامانه موشکی ولایت ۵ برای اولین بار

شلیک موشک سطح به سطح «نصر» در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱

اجرای پروازهای ۲۴ ساعته در پایش مرزهای ایران

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا