اخبار سیاسی ۵بهمن؛ تکذیب اختلاس ۹۲هزار میلیاردی/ بازداشت یک متهم درحال فرار



« اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی» «بازداشت حسن فیروزی» «طرح ساماندهی کارکنان دولت» «سفر گروسی به ایران»و…از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود.

نشست خبری امروز معاون اول قوه قضاییه در حالی برگزارشد که موضوع یکی از سوالات مهم خبرنگارن درباره اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی بود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق قبل از پاسخ به این سوال از اظهارات و مصاحبه فرد غیرمسئولی که گفته است «در شرکتی ۹۲ هزار میلیارد اختلاس شده»، ابراز تاسف کرد و افزود: چرا جامعه را متشنج می کنید؟ پس از طرح چنین موضوعاتی جامعه حق دارد پیگیری کند، بنابراین ما بررسی کردیم و دیدیم این چیزی که گفته شده نبوده است.

وی با اشاره به اینکه تخلفی بوده ولی ۹۲ هزار میلیارد نیست‌، خاطرنشان کرد که قوه قضاییه وارد بررسی شد و تا این لحظه کارشناسی های انجام شده حاکی است که حداقل بیش از ۵۰ درصد مبلغی که عنوان شده نبوده است.

امروز همچنین مرکز رسانه قوه قضائیه از بازداشت فردی به نام حسن فیروزی درحال فرار از مرزهای آبی کشور خبر داد.

در هفته‌های اخیر رسانه‌های معاند و بازوهای آن‌ها در فضای مجازی با انتشار تصاویری از فردی به نام حسن فیروزی، عملیات‌ رسانه‌ای گسترده‌ای انجام داده‌ و اخبار مختلفی درباره وضعیت نامساعد این فرد در زندان منتشر کردند. درحالی که فردی به این نام نه تنها طی ماه های گذشته حکم محکومیت و کیفرخواست، نداشته بلکه در هیچ کدام از زندان‌های ایران در بازداشت یا گذران دوران محکومیت نیز نیست.

حسن فیروزی که روز سوم بهمن ماه در حال فرار از مرزهای کشور در محدوده آب‌های سرزمینی ایران نزدیک جزیره قشم بازداشت و شب گذشته با پرواز شماره ۱۲۴۱ به تهران منتقل شده است در اولین اظهارات خود بیان کرد:  فایل‌ها را خودم تهیه می‌کردم و به درخواست مدیران کانال و یک شبکه رسانه‌ای معاند تهیه و برایشان ارسال می‌کردم. من حتی یک روز هم در پی حوادث اخیر کشور دستگیر نشده و در بازداشت نبوده‌ام. هیچ جای بدنم کبود نیست و هیچ گاه تحت شکنجه قرار نگرفته‌ام.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه هم که امروز با مسئولان دادگاه عالی و دادسرای انتظامی قضات داشت در جمع قضات این مراجع قضایی با بیان اینکه تأکید ما در دستگاه قضایی آن است که نظارت و رفع کاستی‌ها و نواقص را از مجموعه خودمان آغاز کنیم، گفت: ما تأکید داریم که مقوله صیانت و رفع نواقص را از دستگاه خودمان و از حوزه کاری خود شروع کنیم؛ و این فرهنگ و اصل را مبنا قرار دهیم که اشخاص حاضر در دستگاه به صورت صادقانه و خالصانه و دلسوزانه و به دور از انگیزه‌های مبتنی بر مچ‌گیری، آیینه یکدیگر باشند.

****

در ادامه بررسی های مجلس شورای اسلامی درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، در جریان جلسه علنی امروز با نظر رییس مجلس، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

محمدباقر قالیباف توضیح داد که طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت دارای ابهاماتی است و بر اساس ماده ۱۵۳ آیین نامه داخلی به کمیسیون اجتماعی ارجاع می شود تا کمیسیون به سرعت ابهامات را شفاف و روشن کرده و گزارش را به صحن علنی برای بررسی ارائه کند.

در جلسه امروز هیئت دولت هم سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های اعلامی جدید بانک مرکزی و امیدواری فعالان اقتصادی به اثربخش بودن آن، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست به بانک مرکزی کمک کنند تا سیاست‌های خود برای مدیریت بازار ارز را به شکل موفق اجرا و اعمال کند.

در حاشیه همین جلسه طبق روال هر هفته تعدادی از اعضای کابینه به جمع خبرنگاران در حیاط دولت پیوستند و به سوالات مختلف آنها پاسخ دادند.

از جمله این افراد محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی بود که به سوالی درباره تعامل ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ داد و تاکید کرد: ما با آژانس هیچ بن بستی نداریم وتعاملات با آژانس برقرار است و برنامه و رایزنی برای تنظیم سفر رافائل گروسی،‌ مدیرکل آژانس به ایران هم در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری آن هستیم.

موضع دولت نسبت به عرضه خودرو در بورس هم سوالی بود که علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به آن گفت: نگاه دولت این است که بررسی کنیم که شیوه بهتری برای مردم یعنی مصرف کننده واقعی وجود داشته باشد که محصول با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار گیرد. باید اجازه دهیم تا نظر نهادهای کارشناسی و کارشناسان این حوزه گرفته شود تا هر شیوه‌ای که مناسب‌تر است، انتخاب شود. دولت از این منظر دخالتی در کار نهادهای تخصصی نمی‌کند تا بهترین شیوه به نفع مصرف کننده اعمال شود. اجازه بدهید دولت دخالتی در کار کارشناسی چه بورس کالا و چه شورای رقابت نکند، هر تصمیمی بگیرند دولت به همان ملتزم خواهد بود.

*همچنین گزارش کامل ایسنا از گفت‌وگوهای خبرنگاران با اعضای هیات وزیران در حاشیه جلسه هیات دولت را نیز می توانید در این لینک دنبال کنید.

****

در آستانه ایام دهه فجر انقلاب اسلامی هم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی؛ با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت «بهمن خونین ۵۷، ماه پیروزی خون بر شمشیر و با نثار سلام و درود به روح پرفتوح  بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و شهدای گلگون کفن و گرانقدر انقلاب اسلامی و ادای احترام به ملت غیور ایران و با تبریک به‌مناسبت حلول ماه رجب المرجب»؛ شعار محوری فجر چهل و چهارم را «ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار» و عناوین ایام الله دهۀ مبارک فجر  امسال را به شرح زیر اعلام کرد.

*گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (چهار شنبه) پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا