اختصاص ۱۰۸ میلیارد اعتبار از محل بودجه محرومیت‌زدایی به رزن و درگزین ‌



ایسنا/همدان نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ اعتباری افزون بر ۱۰۸ میلیارد تومان به شهرستان رزن و درگزین از محل بودجه محرومیت زدایی اختصاص پیدا کرد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری ها در این رابطه موفق شدیم اعتبار مناسبی بگیریم که این میزان اعتبار از محل بودجه محرومیت زدایی در حوزه هایی چون حوزه بهداشت و درمان، آبخیزداری، راه روستایی، مدارس و آب شرب در حال هزینه است.

وی با اشاره به حوزه بهداشت و درمان افزود: در حال حاضر در حوزه بهداشت و درمان سه درمانگاه شامل درمانگاه روستای ملابداق، چایان و درگزین از محل بودجه محرومیت زدایی فوق در حال ساخت است.

لطفی با بیان اینکه بیش از نیمی از بودجه محرومیت زدایی اختصاص یافته را به حوزه مدارس اختصاص دادیم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر از بودجه محرومیت زدایی ذکر شده ساخت مدرسه دبیرستان فاطمیه رزن، مدرسه ملابداغ، مدرسه مسکن مهر قروه، مدرسه روستای حکان و مدرسه روستای منوچهر درگزین در حال احداث هستند که علاوه بر آن در حوزه آب شرب بود، هم در  روستای حکان منبع آب آن در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در کل کشور این است که یک برنامه منسجم و مبتنی بر واقعیت در دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های زیرساختی نداریم، اضافه کرد: از طرفی ما به واسطه پتانسیل هایی که در شهرستان داریم، می توانیم توسط همین پتانسیل ها بخش عمده مشکلات را خود مرتفع کنیم.

۹۴ کیلومتر از راه‌های روستایی رزن و درگزین نیازمند روکش آسفالت است

لطفی با اشاره به وجود ۴۹۴ کیلومتر راه روستایی در شهرستان رزن و درگزین خاطرنشان کرد: از این میزان راه روستایی حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های روستایی شرایط مناسبی داشته و ۹۴ کیلومتر آن نیازمند روکش و بازسازی است که با انجام آن همه راه های روستایی رزن و درگزین به‌روزرسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این است که آسفالت راه های روستایی حوزه رزن و درگزین را به خودمان واگذار کنند، ادامه داد: متأسفانه آنقدر این را پیچیده می‌کنند که دستگاه اجرایی مستأصل می ماند و نمی تواند کاری انجام دهد، پیشنهاد داریم آسفالت راه‌های روستایی رزن و درگزین را به عنوان پایلوت در سطح کشور به خودمان واگذار کنند و مقداری دستمان را باز بگذارند که این کار را انجام دهیم و در این رابطه چیزی نمی خواهیم، فقط اینکه کم کم کار را انجام دهیم و ببینیم کجای کار هستیم؟

لطفی با اشاره به پتانسیل شهرستان رزن و درگزین در رابطه با این موضوع، افزود: آسفالت ترکیبی از قیر و ماسه بوده که چنین پتانسیل‌هایی چون ماسه، قیر و معدن و حتی کارخانه آسفالت راهداری را در شهرستان داریم که این کارخانه تعطیل است و راهداری آن را به قیمت ناچیز اجاره می دهد و می‌توانیم‌ مجدد آن را با پیگیری لازم فعال کنیم ضمن اینکه در راه های روستایی محدودیت قیر هم  نداریم.

نبود آمار به عنوان زیرساخت، ساختارها را برهم زده

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سطح کشور ما چالش های اساسی داریم و هیچ‌ کجای کشور آمار دقیق و مبتنی بر واقعیت نداریم و چون آمار دقیق از هیچ یک از داده‌های جامعه نداریم، نبود آمار به عنوان یک زیرساخت، ساختارها را بر هم زده و برنامه ریزی‌ها را مختل کرده و مختل شدن برنامه ریزی موجب شده منابع مالی به اتلاف برود. با وجود این مشکلات با برنامه محوری برای حوزه انتخابیه خود حرکت می کنیم و همین برنامه محوری موجب شده در اکثر حوزه ها رشد خوبی داشته باشیم.

لطفی یادآور شد: برای نخستین‌بار در کشور موفق شدیم ۹۵ میلیارد تومان از بانک کشاورزی کشور طی یک تفاهم نامه با وزیر کشاورزی، بانک کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور برای شهرستان پول و اعتبار نقد دریافت کنیم که در حال حاضر این اعتبار در بانک کشاورزی استان موجود بوده و در ۹۲ روستای رزن و درگزین با این اعتبار پروژه های مورد نظر عمرانی در حال انجام است.

وی همچنین اظهار کرد: معتقدم هر شهرستان و استان و حتی کشور اگر برنامه محور پیش برود و آمار و اطلاعات دقیق داشته باشد، خیلی راحت می توان مشکلات را مرتفع کرد اما چون آمار دقیق نداریم و برنامه محور نیستیم و نبود آمار دقیق و نبود برنامه محوری موجب شده منابع مالی ما محدود باشد و نتوانیم‌ با برنامه حرکت کنیم و منابع مالی به اتلاف برود.

حرکت بدون برنامه‌شهرستان را به سمت سیاست‌زدگی برده

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس در ادامه یادآور شد: هر جا با برنامه حرکت کردیم موفق بودیم، ضمن اینکه بدون برنامه حرکت کردن شهرستان را تنها به سمت سیاست زدگی برده و دچار ضرر می‌کند.

وی با اشاره به تدابیر و برنامه محوری خود در حوزه انتخابیه رزن و درگزین خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری و ارتباطات تک تک چالش های حوزه انتخابیه خود، شهر به شهر و روستا به روستا را در ۷۰ صفحه گردآوری کرده ایم و حل این مشکلات را با برنامه ریزی و هدفگذاری سه ساله با پیگیری لازم از وزارتخانه مورد نظر مرتفع می کنیم.

تنها ۳، ۴ روستا از نظر آنتن‌دهی در نقطه کور هستند

نماینده مردم رزن و درگزین در خانه ملت مطرح کرد: در این رابطه در حال حاضر اکثر روستاهای رزن و درگزین به فیبرنوری وصل هستند و اکثر این روستاها مشکل آنتن دهی ندارند و تنها سه تا چهار روستا در نقطه کور هستند که با جدیت پیگیر مرتفع شدن مشکلات این روستاها هستیم.

هر ۳۰ کیلومتر یک فوریت پزشکی داریم

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه فوریت های پزشکی طبق برنامه در شهرستان رزن و درگزین مانند بسیاری از حوزه های دیگر حرکت بسیار خوبی داشته‌ایم، افزود: استاندارد جهانی آن است که  در هر ۴۰ کیلومتر یک فوریت پزشکی وجود داشته باشد، ما تمام موارد را رعایت کردیم و در حال حاضر در هر ۳۰ کیلومتر یک فوریت پزشکی در شهرستان رزن و درگزین داریم.

لطفی یادآور شد: از این تعداد، چهار فوریت پزشکی در رزن و دو فوریت پزشکی در شهرستان درگزین واقع شده به طوریکه یک فوریت پزشکی در شهر کرفس، یک فوریت پزشکی در شهر قروه، یک فوریت پزشکی در شهر رزن، یک فوریت پزشکی در ساریجلو، یک فوریت پزشکی در شهر دمق و یک فوریت پزشکی در غینرجه مستقر است.

وی اضافه کرد: تمامی این فوریت های پزشکی به آمبولانس مجهز بوده و هر یک با هفت نفر کارشناس پرستاری و پزشک و نیروی کار مشغول ارائه خدمات به مردم عزیز هستند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا