ادعای جدیدوعجیب پریگوژین: کرملین پوشش اخبار واگنر را ممنوع کرده! – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر روسیه با ادعای تصمیم مقامات ارشد کرملین برای تحریم رسانه‌ای اخبار مرتبط با وی، هشدار داد که چنین رویکردی ظرف چند ماه به واکنش منفی مردم روسیه منجر خواهد شد.

پریگویژین که هفته گذشته به شوخی گفته بود که لقب او باید از «آشپز پوتین» به «قصاب پوتین» تغییر پیدا کند، اوایل ماه جاری کنترل شهر راهبردی باخموت در شرق اوکراین را به دست گرفت. (شرکت‌های تهیه و تولید مواد غذایی متعلق به پریگوژین برای کرملین خدمات تغذیه‌ای و پخت و پز فراهم می‌کنند و به همین دلیل گاهاً «آشپز پوتین» نامیده می‌شود.)

برخی رسانه‌ها مدعی شدند که تسلط واگنر بر باخموت و سقوط این شهر، با ۲۴ ساعت تاخیر در روسیه رسانه‌ای شده و نطق پیروزی پریگوژین هم روی آنتن نرفته است!

فرمانده واگنر در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد پوشش رسانه‌ای او در رسانه‌های روسیه ممنوع شده، با استفاده از چند ضرب‌المثل روسی، افرادی که مسئول این اتفاق می‌داند را به سخره گرفت و گفت: لذت چیزهای ممنوعه همیشه بیشتر است! واگنر یک تکه صابون لیز است که دولتی‌ها عادت کرده‌اند به این‌سو و آن‌سو پرتابش کنند. واگنر یک درفش است؛ خنجری نوک‌تیز که نمی‌توان آن را مخفی کرد. مطمئنم که آنها پوشش ما را ممنوع کرده‌اند.

پریگوژین که در ماه‌های اخیر به بهانه تعلل وزارت دفاع روسیه در تامین مهمات و تجهیزات برای آنها، به شدت این نهاد و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه را به شدت هدف انتقاد قرار داد، افزود: دولتی‌های عالیرتبه، آنهایی که در کرملین مقام و منصب دارند، در تلاشند تا دهان همه را ببندند تا کسی درباره واگنر حرفی نزند؛ اما این کار تنها باعث واکنش منفی مردم روسیه می‌شود.

کرملین و وزارت دفاع روسیه به انتقادات تند پریگوژین واکنشی نشان نداده و تنها تاکید کرده‌اند که به‌رغم جنگ نیابتی تمام‌عیاری که غرب علیه مسکو به‌راه انداخته، روسیه به تمام اهداف عملیات نظامی خود در اوکراین دست خواهد یافت.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا