ادعای وزیر صهیونیست: ایران دشمن شماره یک عربستان است – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با تأکید بر وجود منافع مشترک بین تل آویو و ریاض، گفت که در زمینه عادی سازی روابط با عربستان سعودی که تل آویو و دولت نتانیاهو آن را اولویت می‌دانند، فقط مسأله زمان مطرح است و اما و اگرها درباره آن به پایان رسیده است.

«ایلی کوهن» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گفت که یکی از زمینه‌هایی که او به دنبال دستیابی به موفقیت در آن است، عادی سازی بیشتر تل آویو با جهان عرب و اسلام است.

این روزنامه گزارش داد که کوهن می‌تواند وارد این کار شود، زیرا همانطور که در زمان امضای «توافق ابراهیم» رئیس سرویس اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی بود، همچنین یکی از چهره‌های کلیدی بود که روابط بین تل آویو و سودان و همچنین چند کشور آفریقایی و آسیایی دیگر را پیش برد.

وی با اشاره به کشورهای هدف مانند نیجر، موریتانی، سومالی، جیبوتی، مالزی و اندونزی وعده داد که توافقات بیشتری در راه است و گفت: توافق ابراهیم ثابت کرده که صلح با اسرائیل ارزشش را دارد. ما از لحاظ اقتصادی و فناوری به کشورها کمک می‌کنیم. این کشورها به کمک ما در کشاورزی و آب نیاز دارند.

کوهن اشاره کرد که اخیراً چهره‌های برجسته دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی درباره صلح با تل آویو صحبت کردند.

کوهن ادامه داد: عادی سازی بین ریاض و تهران مانعی بین ما و ریاض نخواهد بود، زیرا این عادی‌سازی فقط مسئله‌ای ظاهری است. ایران دشمن شماره یک عربستان سعودی است و ریاض برای جلوگیری از دستیابی ایرانیان به سلاح هسته‌ای دست به هر کاری می‌زند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بر این باور است که توافق برای ازسرگیری روابط تهران و ریاض، رویکرد سعودی‌ها برای ارسال پیام به آمریکایی‌ها برای مشارکت بیشتر است و ریاض خواستار رویکرد مثبت‌تر واشنگتن است و آمریکایی‌ها نیز این را درک کرده‌اند.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا