اذعان پنتاگون/ جراحت ۸ آمریکایی در حمله به پایگاههایش در سوریه – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «بات رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه پنجشنبه در نشستی خبری به پرسش‌های خبرنگاران درباره مواضع کاخب سفید به تحولات سیاسی در جهان پاسخ داد.

وی در تشریح سیاست خارجی کاخ سفید درباره جنگ اوکراین در جمع خبرنگاران اعلام کرد هم‌اکنون بیش از ۱۱ هزار نظامی اوکراینی را با همکاری متحدانمان آموزش نظامی می‌دهیم و در حمایت از اوکراین مصمم هستیم.

پات رایدر به درگیری نظامی اخیر نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه اشاره و مدعی شد نظامیان ما در نزدیک شهر حس که در حال عملیات نظامی و دفاع از خود هستند و به زودی با سیاست‌هایی که اتخاذ شده در برابر حملات نیروهایی که مدعی شد تحت حمایت ایران است پاسخ خواهیم داد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به تلفات نظامیان آمریکایی در درگیری اخیر در سوریه اعلام کرد شمار نیروهای آمریکایی مجروح شده در درگیری اخیر ۸ تن است. همچنین وی گفت در حملات اخیر ارتش آمریکا در سوریه ۸ فرد مسلح کشته شده‌اند.

سخنگوی پنتاگون با اشاره به سیاست‌های اخیر پیونگ یانگ گفت کره شمالی اخیراً به گروه نظامی واگنر (روسیه) تسلیحات داده است و هنوز جزئیاتی از آن در دسترس نداریم.

همچنین پات رایدر درباره تحرکات نظامی پکن در دریای جنوبی چین درباره تنش در پرونده تایوان پرداخت و گفت پنتاگون در شرایط کنونی مسئله نگران‌کننده‌ای در پرونده تایوان و تحرکات نظامی چین مشاهده نکرده است.

وی به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد و افزود اولویت واشنگتن در خاورمیانه تداوم حمایت از رژیم صهیونیستی و برتری نظامی این رژیم در سطح منطقه است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه به پرونده بازداشت روزنامه‌نگار آمریکایی به اتهام جاسوسی اشاره کرد و از تماس دیپلمتیک با کرملین در بازگرداندن وی به آمریکا خبرداد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خواستار خروج فوری شهروندان آمریکایی از روسیه شد.

در ادامه این وزارتخانه درخصوص حکم دادگاه بین‌المللی لاهه به نفع ایران واکنش نشان داد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا