ارائه آمارهای جدید مقابله با تقلب‌های علمی؛ پیش از پایان سال/در دوره‌ای این موضوع رها شده بود



معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان این‌که آمار جدید مقابله با تقلب‌های علمی را تا پیش از پایان سال به اصحاب رسانه ارائه می‌کنیم، گفت: اصحاب رسانه کمک ما در حوزه مبارزه با تقلب‌های علمی هستند. هر چه اصحاب رسانه با ما در این زمینه بیشتر کمک و همکاری کنند و مطالبه‌گری بیشتر شود، قطعاً سطح مبارزات و عمق مبارزات و اراده ما برای مقابله با این معضل بیشتر می‌شود.

 دکتر مرتضی فرخی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اقدامات انجام شده در دوره جدید در مورد معضل پایان‌نامه و مقاله‌فروشی، گفت: ما کارگروهی ایجاد کردیم که وظیفه آن پایش است و در حال نوشتن بخشنامه‌ای هستیم که در سطح دانشگاه‌ها، در هر استانی این کارگروه تشکیل شود.

وی تاکید کرد: تقلب و پایان‌نامه فروشی را حسب دستور مقام وزارت به جد پیگیری می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ادامه داد: همچنین آمار خوبی در مورد گزارش‌های قبلی داشتیم و آمار جدید را نیز تا پیش از پایان سال به اصحاب رسانه ارائه می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اصحاب رسانه کمک ما در حوزه مبارزه با تقلب‌های علمی هستند. هر چه اصحاب رسانه با ما در این زمینه بیشتر کمک و همکاری کنند و مطالبه‌گری بیشتر شود، قطعاً سطح مبارزات و عمق مبارزات و اراده ما برای مقابله با این معضل  بیشتر می‌شود. اصحاب رسانه همیشه کمک ما در این زمینه بوده‌اند.

فرخی با بیان این‌که موضوع تقلب‌های علمی، یک معضل در حوزه علمی است و برخی افراد می‌خواهند به حیثیت علمی جامعه علمی خدشه وارد کنند، گفت: وظیفه وزارت علوم این است که اعاده حیثیت کرده و به جد با این افراد مبارزه کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در پاسخ به سؤالی در مورد همکاری با نیروی انتظامی در موضوع پایان‌نامه و مقاله فروشی، گفت: یک سری نشست‌های اولیه و مکاتباتی در این زمینه انجام شده است و از قبل هم چنین همکاری‌هایی وجود داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا با این وجود، شاهد مراکز فروش پایان‌نامه و مقاله هستیم، گفت: این موضوع در یک دوره‌ای رها شده‌ بود؛ به خصوص در دوره قبل با یک رهاشدگی در این زمینه مواجه بودیم، ولی ضمن این که دوستان دوره قبل تلاش می‌کردند این مبارزه را داشته باشند، اما به دلیل مجازی شدن آموزش، قدری با  معضل تقلب‌های علمی مواجه شدیم. با این حال تلاش ما این است که به جدیت با این موضوع مقابله کنیم و مانع اشاعه و توسعه این آسیب و معضل علمی شویم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا