ارائه لایحه مبارزه با موادمخدر به مجلس طی روزهای آتی/افزایش ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان



دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به لایحه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر گفت: لایحه مراحل پایانی خود را می‌گذراند و به نظر ظرف روزهای آینده به مجلس تقدیم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در حاشیه نشست تخصصی مسئولان مبارزه با مواد مخدر کشور در جمع خبرنگاران در خصوص اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: همواره ما و همه دستگاه‌های مبارزه‌کننده اذعان داریم که یکی از چالش‌های موجود روزآمدی قانون است. البته بهترین قانون هم در گذر زمان نیاز به روزآمدی دارد.

وی با اشاره به اینکه لایحه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: به نظر ظرف روزهای آینده به مجلس تقدیم خواهد شد و با هماهنگی‌های به عمل آمده، در اولین فرصت در دستور کار قرار می‌گیرد. امید است با اهتمام همه دستگاه‌ها به نتیجه برسد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: لایحه مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر لایحه قضایی بود که از قوه قضاییه به دولت ارسال شد و به دستور رییس جمهوری در اولین فرصت به مجلس ارسال خواهد شد.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان ملل اعلام کرده ایران با فاصله رتبه اول کشفیات مواد مخدر را در دنیا دارد، گفت: ایران از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده است. سه رویکرد (مقابله به صورت هدفمند و هوشمند، اقدامات اطلاعاتی، تمرکز بر مرزها و استفاده از تجهیزات نوین) را در برنامه‌های خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه نتیجه این هوشمندسازی این بوده که در سال جاری حدود ۴۰ درصد شهدا کمتر شده و همچنین ۲۳ درصد ضربه به اشرار و تلفات اشرار و قاچاقچیان بیشتر شده است، گفت: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان نیز نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است. نتیجه هوشمندسازی افزایش ضربه به بنیان‌های مالی، کاهش شهدا و افزایش تلفات و اشرار و افزایش کشفیات شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا