از آخرین اقدامات شهرداری تهران برای ایمن سازی باغ گل محلاتی تا اتصال ورزشگاه تختی به مترو


شهردار منطقه ۱۴ اعلام کرد که امیدواریم با همت وزارت ورزش اولین مجتمع ایستگاهی مترو در ورزشگاه تختی ساخته شود.

به گزارش ایسنا، محمد امین سالاری پور عصر امروز در نشست خبری تشریح اقدامات و برنامه های شهرداری منطقه ۱۴ با بیان اینکه در راستای ارتقاء سرانه های منطقه تلاش کردیم گفت: در این مدت سعی کردیم که سرانه ایمنی در منطقه را ارتقاء دهیم و بر همین اساس بعد از چند سال سوله بحران رها شده تجهیز و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵ بوستان شهری در این مدت افتتاح شد که به ارتقاء سرانه های محیط زیست کمک کرد، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۰ هزار تن در منطقه ۱۴ پخش شد و یکی از موضوعات مهم این بود که بعد از چندین سال تمامی تعهدات نسبت به آسفالت و بهسازی مدارس را در این حوزه انجام دادیم.

شهردار منطقه ۱۴ در خصوص ساماندهی نهرهای میانی کوچه های کم عرض نیز گفت: برهمین اساس نهر ۴۵ کوچه جمع آوری و به شبکه جمع آوری آبهای سطحی متصل شدند که بعد از آن شکایت های مردمی در این خصوص رفع شد اما برای ۲۵ کوچه جمع آوری نهرها را در دستور کار قرار دادیم.

سالاری پور با تاکید بر اینکه بیش از ۱۲ هزار تُن آسفالت از ابتدای سال در سطح منطقه پخش شده است، اظهار کرد: در موضوع ایمن سازی بزرگراه امام علی با خاموشی کل چراغ ها در محدود منطقه ۱۴ مواجهه شدیم که در پی سرقتها رخ داده بود؛ اما در حال رایزنی با سازمان زیباسازی هستیم که با چراغ کم مصرف روشنایی این قسمت را تأمین کنیم و در حوزه تبلیغات حاشیه بزرگراه نیز مشاور در حال طراحی است تا محدوده ای از زیر گذر از این فضا استفاده شود.

وی از نصب المان های شهید ترور و بمباران خبر داد و گفت: در مورد نصب المان های مذهبی نیز در این مدت بیش از ۲۰ المان نصب شده و در این مدت  المان شهدای ترور و بمب باران طراحی شده است و المان اصلی  در میدانگاه امیرکبیر نصب شد و پیگیر هستیم بعد از رونمایی از المان اصلی در محل شهادت هر شهید در محل ترور یا بمباران ساختمانها نصب شود.

سالاری پور ادامه داد:  یکی از دغدغه های شهردار تهران و مردم پیگیر، پل های عابر پیاده مکانیزه بودند و کلیه پل ها در منطقه ۱۴، سرویس شده و همه فعال هستند البته پل سر خیابان کرمان جمع آوری شده چراکه سازمان زیباسازی یک طراحی داشته که از آسانسور به جای پله برقی استفاده کند و پل عابر پیاده در میدان خراسان نیز به دلیل کم بودن عرض خیابان جمع آوری شد.

وی با اشاره به تعریض خیابان کرمان گفت: در بخشی از این طرح به دلیل ۴ نقطه اصلاح هندسی مشکل ایجاد شده است و برهمین اساس این بخش بسته و مابقی طرح بازگشایی شده است و فضای سبز در این طرح ایجاد خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۴ تهران با اشاره به مرمت آب‌های سطحی در منطقه گفت: ۱۲ کیلومتر جمع آوری آب های سطحی و بهبود وضعیت روان آب ها در منطقه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: شهروندان منطقه ۱۴ در برنامه «من شهردارم» کاملا همکاری داشته‌اند و حجم اعتباری خوبی برای برنامه من شهردارم در نظر گرفته شده است.

سالاری پور با اشاره به ساخت پایانه جدید گفت: پایانه تاکسیرانی با اجرای پل بسیج و محلاتی حذف می‌شود و در محلی جدید پایانه ایجاد خواهد شد.

شهردار منطقه ۱۴ تهران با اشاره به احیای قنوات در منطقه اظهارکرد: در سال گذشته یک قنات لایروبی شد و امسال نیز یک قنات دیگر لایروبی خواهد شد همچنین ایمن‌سازی مسیل ابوذر نیز امسال پیش می‌رود.

وی درباره ساماندهی و ایمن‌سازی  بازار گل محلاتی نیز گفت: سند فقط به نام اداره کل راه و شهرسازی تهران است و این بازار گل سرانه شهری است اما هیچگاه این حق رعایت نشده است و باید به شهر برگردد و در صورت حل مشکلات سندی، ایمن سازی را آغاز خواهیم کرد البته کار ایمن‌سازی را رها نکرده‌ایم و برای ایمنی اقداماتی انجام گرفته است البته ایمنی نسبی بازارگل که مدنظر سازمان آتش نشانی بوده است تاحدی انجام گرفته است و اهالی بازار گل نیز تعهد داده‌اند تا ایمنی را رعایت کنند.

سالاری پور درباره ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۴ گفت: ۴ ساختمان ناایمن منطقه ۱۴ ایمن شدند و با همکاری و تلاش اهالی این اتفاق رخ داد و اسامی آنها از لیست ساختمان‌های ناایمن خارج شدند اکنون ۲ ساختمان ناایمن در لیست وجود دارد که این موارد نیز برطرف خواهد شد.

وی در مورد ساماندهی دستفروشان هم با تاکید بر اینکه این موضوع ابعاد مختلفی دارد چراکه برخی از آنها دستفروشی کار اصلی شان نیست، ادامه داد: براساس تبصره ۶ تمام معابر شهری برای شهرداری است و اگر کسی وسیله ای بگذارد نادرست و ناثواب است و جلسات متعددی با پلیس راهور برگزار کردیم. متأسفانه اتفاقات سال قبل موجب  بروز وقفه در این امر شد؛ اما سعی می‌کنیم که با رعایت شئونات اسلام نسبت به رفع سد معبر اقدام کنیم البته شهرداری در این زمینه اقداماتی انجام داده بگونه ای که برای بار فروش ها و…. زمین هایی را مشخص کرده  و زمانهایی را تعیین کردیم اما دستفروش ها تمایلی نشان ندادند پس تلاش می‌شود که درگیری کمتر باشد و حکم جمع آوری از سوی قوه قضاییه را هم اخذ می‌کنیم‌.

شهردار منطقه ۱۴ در مورد سرانجام افتتاح ایستگاه متروی تختی تصریح کرد: ساخت این ایستگاه در حال اجرا است و کارهای ساخت آن در زیر سطح انجام شده و شرکت مترو در حال تلاش است تا با ساخت یک مجتمع ایستگاهی در مجموعه تختی از این ایستگاه رونمایی کند و امید است با همت وزارت ورزش طرح جامع ورزشگاه تختی تدوین شود تا ورزشگاه را به ایستگاه متصل کنیم که میتوانیم اولین ورزشگاه ورزشی باشد که در آن، مجتمع ایستگاهی وجود داشته باشد.

وی در مورد توجه به موضوعات گردشگری در منطقه۱۴ نیز گفت: در بحث گردشگری سعی داریم‌ به گردشگری زمان و مکان توجه کنیم،  بگونه ای که ما موضوع گردشگری مکان را با توجه به ساختمانهای تاریخی مدنظر قردر داده و گردشگری زمان را با توجه به موضوعات گردشگری در دستور کار داریم به عنوان‌مثال این منطقه خاستگاه سمنو است و در تلاشیم که روز سمنو پزون را با برگزاری جشن‌های مختلف مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا