از بلیت لاکچری در قلب آزادی تا رشته ورزشی ممنوعه برای زنان!



ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از تعیین تکلیف آینده لیونل مسی، پابرجا بودن تحریم‌های ورزشی روسیه، پناهندگی یک کاراته‌کای ایرانی، ممنوعیت فعالیت زنان در رشته MMA تا بلیت لاکچری یک میلیون تومانی در دیدار استقلال و ملوان.

به گزارش ایسنا،  سپاهانی‌ها با پیروزی مقابل استقلال ۳۰ امتیازی شدند و تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر در رده دوم جدول لیگ برتر قرار گرفتند. طلایی‌پوشان تا این هفته از رقابت‌ها ۸ پیروزی، ۶ تساوی و دو شکست را به ثبت رساندند؛ عملکردی که امیدواری هواداران این تیم را دو چندان کرده است. پس از پروژه ناتمام باشگاه سپاهان با محرم نویدکیا، این باشگاه برای بهبود عملکرد خود، ترمیم نقاط ضعف و رقابت برای کسب عنوان قهرمانی به سراغ گزینه‌های خارجی رفت و پس از مذاکره با چند مربی خارجی در نهایت با ژوزه مورایس، دستیار سابق مورینیو به توافق رسید.

مسی در اروپا می‌ماند

روزنامه اکیپ فرانسه اعلام کرد که لیونل مسی با وجود پیشنهادهای بسیار خوبی که از لیگ عربستان و آمریکا دارد فعلا در اروپا می‌ماند.  لیونل مسی نشان داد که فعلا دوران فوتبالی او به پایان نرسیده است و در اوج به سر می‌برد. مسی در فصل جاری عملکرد خیره کننده‌ای در پاری سن ژرمن داشته است و توانست در جام جهانی قطر هم جام قهرمانی را بالای سر برد. مسی تا پایان فصل جاری با پاری سن ژرمن قرارداد دارد. باشگاه الهلال عربستان بالاترین پیشنهاد تاریخ را به مسی ارائه داده است و او از لیگ آمریکا هم پیشنهادهای خوبی دارد.

تحریم‌ها علیه ورزش روسیه همچنان پابرجاست

اسکای اعلام کرد که یوفا برنامه‌ای برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه ندارد. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) از تداوم محرومیت تیم‌های باشگاهی روسیه از حضور در رقابت‌های اروپایی خبر داده است. تیم‌های باشگاهی مردان و زنان روسیه از حضور در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا محروم شدند. همچنین تیم ملی زنان روسیه از جام ملت های اروپا و تیم ملی مردان روسیه از جام جهانی قطر و و یورو ۲۰۲۴ کنار گذاشته شدند. اسکای اعلام کرده است که بالاترین نهاد فوتبالی در قاره اروپا برنامه‌ای برای لغو تحریم‌ها علیه روسیه ندارد و به همین خاطر این محرومیت‌ها همچنان پابرجا خواهد بود.

ال‌کلاسیکوی ایران در جام حذفی

قرعه‌کشی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال، روز دوشنبه در سازمان لیگ فوتبال برگزار شد و در یکی از جذاب‌ترین مسابقات این مرحله، دو تیم پرسپولیس و سپاهان قرار است به مصاف یکدیگر بروند. مصاف پرسپولیس و سپاهان، همیشه جذابیت‌های منحصر به فردی داشته است و اشک و لبخندهای زیادی را رقم زده است. یکی از نکات جالب تقابل این دو تیم در رقابت‌های جام حذفی، موفقیت یکی از دو تیم، در همان سال بوده است. پرسپولیس در سال‌های ۷۸، ۹۰ و ۹۸، در حالی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد که موفق به شکست زردپوشان اصفهانی شده بود. همچنین دو نایب قهرمانی پرسپولیس نیز در تقابل با سپاهان رقم خورده است.

اعلام زمان انتخابات ۹ فدراسیون

دفتر امور مشترک فدراسیوهای ورزشی از برگزاری مجمع انتخابات ۹ فدراسیون ورزشی تا پایان سال خبر داد. مجمع انتخابات فدراسیون شمشیر بازی در ۲۶ بهمن ماه، دوچرخه سواری در ۳۰ بهمن ماه، قایقرانی در ۴ اسفند ماه، هندبال در ۱۰ اسفندماه، هاکی در ۱۴ اسفندماه، وزنه برداری در ۱۵ اسفندماه، کاراته در ۱۶ اسفندماه، ناشنوایان در ۲۳ اسفندماه و ژیمناستیک در ۲۴ اسفندماه برگزار خواهد شد.

کاراته‌کای ایرانی از فرانسه برنگشت

یکی از کاراته‌کاهای ایران که به صورت آزاد در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد. فرزاد رستمی، کاراته‌کای وزن ۷۵ کیلوگرم ایران که در رقابت‌های اوپن پاریس شرکت کرده بود از بازگشت به ایران خودداری کرد. وی با انتشار تصویری از پناهندگی خود به فرانسه خبر داد. این کاراته‌کای زنجانی که سابقه سومی مسابقات قهرمانی کشور را هم دارد به صورت آزاد در رقابت‌های فرانسه حاضر شده بود.

واکنش فدراسیون کاراته به پناهندگی یک ورزشکار

فدراسیون کاراته تاکید کرد: کاراته‌کای ایرانی که از بازگشت به ایران خودداری کرده، به صورت شخصی و بدون مجوز فدراسیون و شورای برون مرزی در مسابقات پاریس شرکت کرده است.  فدراسیون کاراته در اینباره نوشت: به دنبال انتشار برخی اخبار مبنی بر پناهندگی فرزاد رستمی به کشور سویٔیس؛ به اطلاع میرساند این ورزشکار ملی‌پوش کاراته نبوده و بدون اطلاع و هماهنگی فدراسیون و بدون اخذ مجوز شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان در مسابقات اوپن فرانسه شرکت کرده است.

مخالفت وزارت ورزش با فعالیت زنان در MMA

انجمن MMA ایران از مخالفت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در این رشته خبر داد. امید نوروزی، رییس انجمن MMA در نشست خبری اولین دوره رقابت‌های MMA قهرمانی کشور در ایران، گفت: قبل از این فعالیت ورزشکاران ایرانی در خارج از ایران پیگیری می‌شد چرا که نمی‌توانستیم این رشته را در ایران برگزار کنیم و فعالیت‌ها به صورت زیرزمینی پیگیری می‌شد. برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور این رشته توسط بخش خصوصی و زیر نظر فدراسیون هنرهای رزمی برگزار می شود.

بلیت یک میلیونی برای بازی استقلال-ملوان

قیمت‌های بلیت ورزشگاه آزادی و دیدار استقلال و ملوان در حالی اعلام شده که با افزایش قیمت چشم‌گیری مواجه شده است. در چارچوب هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دو تیم استقلال و ملوان، ساعت ۱۵ روز پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. با اعلام مسئولان برگزاری مصاف استقلال و ملوان در جلسه هماهنگی پیش از این دیدار، برای ۵۰۰۰ هوادار مجوز حضور در ورزشگاه آزادی صادر شده که متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه بلیت فروشی اقدام به خرید بلیت این دیدار کنند. دلیل صدور مجوز برای تنها ۵۰۰۰ هوادار هم انجام عملیات عمرانی و مقاوم‌سازی در طبقه دوم و شش سکوی طبقه اول ورزشگاه آزادی اعلام شده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا