از خاتون کرج چه خبر؟


ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز با بیان اینکه برای مرمت پل تاریخی خاتون ۹ میلیارد تومان نیاز است؛ گفت: امسال بیش از پنج میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته و مابقی هم سال آینده تزریق خواهد شد.

رحیم خاکی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت مرمت پل خاتون اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته برای مرمت این پل تاریخی دو مرحله مناقصه برگزار شد ولی کسی اعلام آمادگی نکرد و همین باعث شد درخواست ترک تشریفات مرمت به استانداری البرز ارسال و با این درخواست موافقت شود.

وی با بیان اینکه طی چند هفته گذشته چند بازدید میدانی از این پل صورت گرفته و وضعیت آن به دقت بررسی شده، توضیح داد: این اثر تاریخی وضعیت خوبی ندارد و به دلیل ناایمن بودن ممکن است برای مردم خطر ساز شود به همین دلیل مرمت آن در اولویت کاری میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرمت کار این اثر تاریخی انتخاب شده، تصریح کرد: پیگیر کارهای اداری برای آغاز عملیات مرمت هستیم و معماری هم که برای این کار انتخاب شده تخصص و تجربه کافی در این زمینه دارد و امیدواریم به زودی فاز مرمت آغاز شود.

خاکی تاکید کرد: مرمت این پل به عنوان بنایی شاخص باید به گونه‌ای انجام شود که سال‌های سال بتوان از آن بهره برداری کرد چون آثار تاریخی جزئی از هویت و فرهنگ هر استان است و باید برای آیندگان حفظ شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: امسال برای مرمت این پل پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته که بدون شک با توجه به شرایط موجود کافی نیست و به دنبال افزایش اعتبار هستیم.

وی ابراز کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای مرمت این پل بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باقیمانده آن سال آینده تزریق خواهد شد.

این مسئول گفت: معمار این پروژه زمان مرمت این پروژه را ۱۸ ماه اعلام کرده ولی امیدواریم با تسهیل روند اداری و تزریق به موقع اعتبار، زودتر به پایان برسد.

وی گفت: میزان تخریب این پل به شدت بالا است و مرمت آن به زیرسازی زیادی نیاز دارد و احتمالا برای مرمت سازه خاصی روی آن نصب می‌کنند تا بازسازی به صورت ایمن صورت بگیرد که این فرایند زمان بر است.

خاکی گفت: با توجه به امکان نشت آب به سازه این پل به واسطه وجود فضای سبز در این محدوده، قطعا بخشی از فضای سبز جمع آوری خواهد شد تا احتمال آسیب مجدد را کاهش دهیم.

این مسئول ابراز کرد: برای اجرای عملیات مرمت، محدوده این پل محصور و تردد مردم از کنار آن متوقف می‌شود تا مرمت بدون مشکلی به اتمام برسد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا