از سویه MU کرونا چه می دانیم؟

استاد گروه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ویژگی‌های سویه MU کرونا را که به‌تازگی مطرح شده است، تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مختاری آزاد درباره ویژگی‌های سویه MU کرونا که به‌تازگی مطرح شده است، گفت: این نوع ویروس سویه‌ای است که در ژانویه در کلمبیا شناسایی شد و بعد در اواخر مرداد ماه به عنوان یک سویه جدید پذیرفته شد.

وی افزود: ظاهرا سویه MU در مقایسه با سویه لامبدا که همه نگران آن هستیم، قدرت بیشتری دارد و شاید بسیار زود بتواند در طبقه واریانت‌هایی از کرونا قرار بگیرد که موجب نگرانی می‌شوند. زیرا موتاسیون‌هایی در آن ایجاد نشده که البته هنوز ثابت نشده اما مقالاتی وجود دارد که نشان می‌دهد سویه MU، چه به صورت طبیعی افراد به کرونا مبتلا شده باشند و چه واکسن زده باشند، شاید بتواند از سیستم ایمنی فرار کند. به نظر می‌آید که از لامبدا مهم‌تر است.

مختاری آزاد که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، گفت: برخی کشورهای اروپایی یک تا دو مورد از این سویه را گزارش کرده‌اند. نمی‌توان هیچ ویروس تنفسی را محدود کرد. به نظر می‌رسد که سویه MU قوی‌تر از لامبدا باشد. ممکن است بعدها این واریانت در کشورها بچرخد اما هنوز سازمان جهانی بهداشت قبول نکرده که این سویه می‌تواند جزو سویه‌های نگران‌کننده باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا