از نام های قدیمی تا جدیدی ها در چهارمین روز جشنواره تئاتر فجر


رضا صابری نامی است که بارها در جدول جشنواره‌های تئاتر فجر دیده شده و جزو معدود کارگردان‌هایی است که از دوره‌های اول این رویداد تا دوره‌های اخیر آن حضور داشته است.

به گزارش ایسنا ، او در این دوره نیز با نمایش «ایرانیان» در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر شرکت دارد.

نمایش «ایرانیان» یکی از آثاری است که روز سه‌شنبه، چهارم بهمن ماه همزمان با چهارمین روز چهارم جشنواره در بخش صحنه‌ای روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که نوشته و کار صابری است، به عنوانی کاری از مشهد ساعت ۲۰ یک تک‌اجرا در تالار وحدت دارد.

به جز رضا صابری، غلامحسین دولت‌آبادی هم دیگر نامی است که در جدول دوره‌های اول جشنواره دیده شده و در این دوره نیز حضور دارد.

او با نمایش «داستان اسف‌انگیز» که متن آن را هم خودش نوشته، در این جشنواره حاضر است. نمایشی که به عنوان کاری از تهران دو اجرا در ساعت‌های ۱۷ و ۲۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر دارد.

 در کنار این دو نمایش، ۶ اثر دیگر در چهارمین روز جشنواره در بخش صحنه‌ای اجرا دارند.

«خاکستری» نوشته و کار پریا امینی از شهرکرد دیگر نمایشی است که روز سه‌شنبه اجرا می‌شود.

این اثر نمایشی در دو نوبت ۱۸ و سی دقیقه و ۲۰ و سی دقیقه در تالار چهارسو روی صحنه می‌رود.

در همین روز تالار قشقایی میزبان هیچ نمایشی نیست ولی تالار سایه پذیرای نمایش «نذر عباس» نوشته و کار محمد یزدی است که از ملارد و در دو سانس ۱۷ و ۱۹ اجرا خواهد شد.

تالار مولوی نیز چهارمین روز جشنواره را با میزبانی نمایش «نقطه صفر مرزی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عبادیانی سپری می‌کند؛ نمایشی از شاهرود که در دو نوبت ۱۶ و ۱۹ روی صحنه می‌رود.

تالار دکتر ناظرزاده کرمانی اما میزبان نمایش «جاودانگی» به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی محسن جاور است که از یزد در این دوره از جشنواره حضور دارد. این اثر نمایشی در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

تالار استاد سمندریان هم همچون روز دوشنبه، میزبان نمایش «مامور خیابان نود و دو» می‌شود. نمایشی که متن آن را داود فتحعلی بیگی نوشته و میثم زندی کارگردانی آن را عهده‌دار است. این اثر نمایشی که از نوشهر در جشنواره حضور دارد، دو نوبت اجرا در ساعت‌های ۱۸ و ۲۰ و سی دقیقه خواهد داشت.

و سرانجام اینکه تالار حافظ شاهد اجرای نمایش «گل‌های قرآن» نوشته و کار علی زیستی است که از شهر کرمانشاه در این دوره از جشنواره حضور دارد و در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا