اساس ادیان بر مبنای اخلاق و عمل صالح است


حجت‌الاسلام خلعتبری در دیدار با هیأت آفریقایی شرکت‌کننده در دور دوم گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت گفت: اساس ادیان بر مبنای اخلاق و عمل صالح است.

به گزارش ایسنا، پروفسور ران توا لتسوسا، رئیس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا که در رأس هیأت چهار نفره از آفریقای جنوبی برای شرکت در دور دوم گفت‌وگوی دینی به کشورمان سفر کرده‌اند، صبح امروز (۱۰ بهمن‌ماه) ضمن حضور در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با حجت‌الاسلام حسام الدین خلعتبری، رئیس این دانشکده دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با تشرح فعالیت‌های مختلف این دانشکده گفت: این دانشکده برنامه تحول در علوم انسانی را دنبال می‌کند که در محور آن، مباحث الهیاتی است.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق باید در بستر عدالت و دور از افراط گرایی باشد، افزود: اساس ادیان بر مبنای اخلاق و عمل صالح است و عدالت اصلی ترین رکن آن خواهد بود. 

حجت‌الاسلام خلعتبری اظهار داشت: اساس اخلاق بر مبنای طهارت و پاکی است، ما هم باید به دنبال پاکیزگی خود و جهان باشیم.

وی در پایان سخنانش، پیشنهاد امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا را داد که مورد استقبال هیأت آفریقایی صورت گرفت.

در ادامه این دیدار، هیأت آفریقایی از نمایشگاه دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) بازدید به عمل آوردند.

دومین گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت آفریقای جنوبی با عنوان «اخلاق در ادیان» ۸ بهمن‌ماه به اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پرتوریا و با همکاری دانشکده الهیات دانشگاه تهران و به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. در جریان برگزاری این دور از گفت‌وگوها چندین بازدید از مؤسسات و مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران نیز از سوی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای این هیأت آفریقایی در طول اقامت در کشورمان پیش بینی شده است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا