استان کرمان قطب تولید طلا و نقره کشور می‌شود



ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: بنا داریم زنجیره محصولات پایین‌دستی را کامل و استان کرمان را به مرکز تولیدی، تجاری و برندینگ در حوزه طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی تبدیل کنیم.

علی رستمی امروز ۱۲ خرداد ماه در حاشیه سفر معاون وزیر صمت به سرچشمه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر و در جلسه‌ای که با معاون وزیر صمت داشتیم فعالیت‌های شرکت ملی صنایع مس مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی که ارائه شد بیانگر رشد و توسعه در مجتمع مس سرچشمه و شرکت مس است.

وی با بیان این‌که بنا داریم زنجیره پایین‌دستی را توسعه دهیم، افزود: یکی از محصولات فرعی ما تولید کنسانتره طلا و نقره است که بنا داریم با هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، زنجیره طلا و فلزات گرانبها مانند نقره و سنگ‌های قیمتی از جمله فیروزه که از تولیدات مجتمع مس میدوک است را کامل کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه داد: در این راستا استان کرمان را به مرکز تولیدی، تجاری و برندینگ طلا، نقره و فلزات گرانبها تبدیل می‌کنیم و خبرهای خوبی را در ماه‌های آینده خواهیم داشت.

رستمی در خصوص اجرای پروژه فاضلاب شهر رفسنجان نیز گفت: دو ماه قبل، فرمانداری رفسنجان این موضوع را به ما تکلیف کرد که مشاور آن انتخاب شده و برنامه داریم در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان این پروژه را با سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی شرکت صنایع مس آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پروژه‌های توسعه شرکت مس سرعت خوبی پیدا کرده و اکتشافات توسعه یافته و ذخایر ملی مس در حال افزایش است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا