استولتنبرگ: موشک‌های دوربرد چین می‌توانند به تمام خاک ناتو برسند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز دوشنبه در سخنانی ادعا کرد: چین همچنین یک چالش به شمار می رود؛ زیرا می بینیم که پکن در حال سرمایه گذاری هنگفتی روی قابلیت های جدید نظامی از جمله موشک های دوربرد است که می توانند به تمام خاک ناتو برسند!

دبیرکل ناتو در این ارتباط ادامه داد: البته این منطقه (شبه جزیره کره) نیز سلاح های هسته ای پیشرفته، توانایی های دریایی وجود دارد.

«ینس استولتنبرگ» اضافه کرد: در ژوئن سال ۲۰۲۲، ناتو در نشست سران خود در مادرید یک مفهوم راهبردی جدید را مورد پذیرش قرار داد. این مفهوم، سند کلیدی سازمان است که ارزش ها و اهداف اتحادیه را تایید کرده و برآورد جمعی از وضعیت امنیتی ارائه می دهد. مفهوم ۲۰۲۲ می گوید که جاه طلبی های اعلام شده و سیاست های قهری چین منافع، امنیت و ارزش های ناتو را به چالش می کشد!

این در حالیست که «مائو نینگ» (Mao Ning) سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در خصوص سیاست‌ های خصمانه واشنگتن در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری «تاس» پیرامون سیاست‌ های آمریکا تصریح کرد: پکن به صیانت از صلح، ثبا و پیشرفت در جهان متعهد است. اما طرف‌ های مرتبط نیز باید از اتهامات بی‌ اساس و بدنام کردن چین دست بردارند، از رویارویی و ایجاد دشمنان خیالی دست بردارند، ناتو را به ابزاری برای تداوم هژمونی و بی ثبات کردن جهان تبدیل نکنند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا