اسلوونی اولین حریف هندبال ایران در دور اصلی قهرمانی جهان



تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین دیدار از مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان لهستان/سوئد باید به مصاف اسلوونی برود.

به گزارش ایسنا، مرحله اصلی بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از امروز ۲۸ دی استارت خواهد خورد. اسلوونی اولین حریف تیم ملی هندبال مردان ایران در این مرحله خواهد بود. 

تیم ملی ایران در دومین حضورش در مسابقات جهانی توانست راهی مرحله اصلی شود. ملی‌پوشان هندبال ایران در مرحله گروهی این مسابقات با شیلی، مونته‌نگرو و اسپانیا همگروه بودند. آنها با نتیجه ۳۱ بر ۳۴ مقابل مونته‌نگرو و با حساب ۲۲ بر ۳۵ برابر اسپانیا شکست خوردند اما با حساب ۲۵ بر ۲۴ مقابل شیلی پیروز شدند. 

شاگردان وویوویچ در نهایت با دو شکست و یک پیروزی و قرارگیری در رده سوم‌ مرحله گروهی راهی مرحله اصلی مسابقات شدند. این اولین صعود تیم ملی هندبال مردان ایران به دور اصلی قهرمانی جهان است. 

اسلوونی نیز در مرحله گروهی این مسابقات با فرانسه، لهستان و عربستان همگروه بود که مقابل فرانسه با حساب ۳۱ بر ۳۵ شکست خورد و مقابل لهستان با نتیجه ۳۲ بر ۲۳ و مقابل عربستان با حساب ۳۳ بر ۱۹ به برتری رسید و به عنوان تیم دوم گروهش راهی مرحله اصلی این مسابقات شد. 

اسلوونی از طریق وایلدکارت به این دوره از مسابقات قهرمانی جهان راه یافته است. البته این دهمین حضورش در مسابقات قهرمانی جهان است که در مجموع ۹ دوره قبلی دوبار به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌ است. آنها در قهرمانی جهان ۲۰۱۳ به مقام چهارم و در قهرمانی جهان ۲۰۱۷ به مدال برنز دست پیدا کرده‌اند. 

تیم ملی اسلوونی با هدایت وسلین وویوویچ، سرمربی حال حاضر تیم ملی هندبال مردان ایران عنوان سومی جهان این را کسب کرده است.

ملی‌پوشان اسلوونی در ۱۳ دوره از مسابقات قهرمانی اروپا نیز شرکت کرده‌اند که یک نقره این مسابقات را در کارنامه دارند. همچنین تاکنون سه بار تجربه حضور در المپیک را دارند که ششمی بهترین نتیجه آنها در این رقابت‌ها است.

هرچند اسلوونی جزو تیم‌های پرفراز و نشیب اروپایی است اما در این دوره از مسابقات نسل قدرتمندی ار بازیکنان همچون بلاز جانک گوش راست، الکس ولا پخش و جوره دولنک بغل راست را در اختیار دارد. هدایت این تیم نیز به عهده اوروش زورمان است. 

امروز ۲۸ دی در هشتمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان دو تیم ملی ایران و اسلوونی از ساعت ۱۸:۰۰ در سالن تائورون آرنا کراکوف لهستان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

برنامه کامل مسابقات مرحله اصلی در هشتمین روز از مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان چهارشنبه ۲۸ دی:

پرتغال – برزیل ساعت ۱۸:۰۰

ایران – اسلوونی ساعت ۱۸:۰۰

فرانسه – مونته‌نگرو ساعت ۲۰:۳۰

کیپ‌ورد – ایسلند ساعت ۲۰:۳۰

اسپانیا – لهستان ساعت ۲۳:۰۰

سوئد – مجارستان ساعت ۲۳:۰۰

مسابقات مرحله پرزیدنت کاپ:

شیلی – عربستان ساعت ۱۸:۰۰

اروگوئه – کره جنوبی ساعت ۲۰:۳۰

بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی تا ۹ بهمن به میزبانی مشترک لهستان و سوئد در حال برگزاری است. در دور گروهی این مسابقات ۳۲ تیم در قالب ۸ گروه با هم دیدار کردند و در پایان این مرحله ۲۴ تیم راهی مرحله اصلی این مسابقات شدند.

در مرحله اصلی ۲۴ تیم حاضر در ۴ گروه ۶ تیمی رقابت خواهند کرد که در پایان ۲ تیم اول هر گروه راهی پلی آف خواهد شد. 

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا