اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم راستا با گفتمان انقلابی است


ایسنا/لرستان فرماندار پلدختر گفت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم راستا با گفتمان انقلابی است.

حمید خادم دهم بهمن در ششمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، با  اشاره به نقش پررنگ انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری و استقرار حکومت رسمی اسلامی در جهان معاصر، اظهار کرد: شیوه حکومت جمهوری اسلامی بعد از حکومت پیامبر (ص) در صدر اسلام و حکومت کوتاه حضرت امام علی (ع)، اولین حکومتی اسلامی با الگوی جهانی بوده که همچون انفجار نور در دل ظلمت شکل گرفته و همتراز انقلاب صنعتی در فرانسه و انقلاب اکتبر روسیه یک انقلاب جهانی برشمرده می شود، لذا بر ماست تا در اشاعه فرهنگ و گفتمان انقلابی کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هم راستا با گفتمان انقلابی است، بیان کرد: کتاب ابزار پایدار و ماندگار جوامع بشری و پرداختن به آن مرهون درک و فهم بیشتر موضوع توسط افراد جامعه بوده و این مهم با برنامه‌ریزی درست و نشر خدمات آن در جامعه توسط کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی فرهنگ مطالعه در جامعه، محقق خواهد شد.

خادم با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن مصوبات جلسات قبل یکی از معیارهای اصلی افزایش راندمان جلسات را تصویب مصوباتی دانست که قابلیت اجرائی داشته باشند.

در ادامه این جلسه اسماعیل میخک بیرانوند، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل به قرائت دستور کار جلسه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به منویات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند «عشایر ذخائر انقلابند»، مجموعه کتابخانه‌های عمومی به منظور ارج نهادن به مقام و جایگاه جمعیت روستایی و عشایری، نشست تخصصی «نقش عشایر در شکل گیری انقلاب اسلامی»  را در ایام الله دهه فجر برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان و ۳۳۶ شهید شهرستان پلدختر در آینده نزدیک، معرفی گزیده زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای شاخص شهرستان را از برنامه‌های آتی کتابخانه‌های عمومی دانست.

مساعدت دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری نشست تخصصی «نقش عشایر در شکل گیری انقلاب اسلامی»،  تهیه و انتشار معرفی گزیده زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای شاخص شهرستان پلدختر توسط ادارات کتابخانه‌های عمومی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و برگزاری مسابقه کتابخوانی چله انقلاب از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا