اصرار نتانیاهو بر ادامه طرح جنجالی اصلاح قضایی با وجود اعتراضات



آفتاب‌‌نیوز :

نتانیاهو در یک نطق تلویزیونی با هشدار نسبت به معترضان خود و طرح جنجالی اصلاح قانون قضایی گفت:مصمم هستیم اصلاحات قضایی را مسؤولانه پیش ببریم.

به گزارش شبکه “الجزیره” قطر، وی افزود: اپوزیسیون حاضر نیست با ما بر سر میز گفتگو بنشیند و ما اجازه نخواهیم داد هیچ اختلاف داخلی میان ما، امنیت «اسرائیل» را تهدید کند.

نتانیاهو اضافه کرد: نمایندگان اپوزیسیون چندین ماه است که از ورود به مذاکره با ما سرباز می‌زنند.

نتانیاهو با تکرار ادعای همیشگی خود برای دفاع از طرح اصلاح نظام قضایی رژیم صهیونیستی گفت: این اصلاحات میان قوه‌ها تعادل ایجاد خواهد کرد و حامی حقوق اقلیت خواهد بود.

وی در عین حال افزود که درخواست‌ها برای نافرمانی از دستورات نظامی خطری برای امنیت اسرائیل است و باید متوقف شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: اصلاحات انجام شده در کمیته انتصاب قضات در‌های دادگاه‌ها را به روی قضات همه اقشار جامعه باز می‌کند.

سخنان نتانیاهو درحالی مطرح می‌شود که هزاران صهیونیست در اعتراض به اصلاحات قضایی خیابان‌ها را مسدود کردند.

رسانه‌ها گزارش دادند که صهیونیست‌ها روز پنجشنبه در اعتراض به تغییرات اساسی در سیستم قضایی توسط کابینه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند و در محکومیت این اقدام با مسدود کردن راه‌ها در سراسر سرزمین‌های اشغالی کمپین چند ماهه اعتراضی خود را افزایش دادند.

هزاران نفر از معترضان با حمل پلاکارت‌هایی در محکومیت این اقدام کنست، در خیابان‌های تل‌آویو راهپیمایی کردند و موجب توقف تردد در اواسط یک روز کاری در این خیابان‌ها شدند.

همچنین گروهی از معترضان در یک خیابان بیرون بندرگاه، لاستیک‌ها را آتش زدند و برای مدت مانع از حرکت کامیون‌ها شدند. پلیس تظاهرکنندگان را از محل تجمع دور کرد.

در هفته‌های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی بوده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا