اصلاح قوانین ناظر بر جلوگیری از جرم‌انگاری‌های بلاوجه، از راه‌های کاهش پرونده‌های قضایی



ایسنا/کرمان رئیس قوه قضاییه در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان با اشاره به راه‌های تقلیل حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی گفت: اصلاح قوانین ناظر بر جلوگیری از جرم‌انگاری‌های بلاوجه و توسعه و بسط بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی، از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در جریان سفر به کرمان به منظور حضور در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در جمع قضات ‌و کارکنان دستگاه قضایی این استان نیز حاضر شد و طی سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سیدالشهدای محور مقاومت، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به سبب اخلاصی که داشت، دل‌های نیروهای مستعد را در نقاط مختلف منطقه و حتی جهان جذب کرد و این نیروهای مستعد را به نیروهای عملیاتی در عرصه‌های مختلف تبدیل کرد.

رئیس عدلیه با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی گفت: باید جلوی افزایش حجم ورودی پرونده‌ها به قوه قضاییه گرفته شود و چنانچه وضع ورودی‌ها به همین منوال باشد، توان نیروهای ما اعم از قضات و کارکنان، به سبب کثرت کار زیاد و متراکم، فرسوده می‌شود؛ لذا ما در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری از جمله ارائه لوایح مربوطه، از حجم بالای ورودی پرونده‌ها به مراجع و محاکم قضایی بکاهیم.

قاضی‌القضات با اشاره به راه‌های تقلیل حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی گفت: اصلاح قوانین ناظر بر جلوگیری از جرم‌انگاری‌های بلاوجه و توسعه و بسط بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی، از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مسائل و مشکلاتی که از سوی نمایندگان قضات و کارکنان قضایی دادگستری کرمان در این جلسه مطرح شد، گفت: من این مسائل و مشکلات مطرح شده از جانب شما را قبول دارم و به همراه همکارانم در ستاد قوه قضاییه، شبانه‌روز برای رفع این مسائل و مشکلات در تلاش هستیم.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: شما قضات و کارکنان قوه قضاییه می‌توانید با فکر و خلاقیت خود، دستگاه قضایی را در راستای پیشبرد امور با همین امکانات موجود، یاری رسانید و تحقیق و بررسی کنید که آیا همکاران شما با هر آنچه در توان‌شان است برای پیشبرد امور قضایی، همت می‌گمارند یا خیر؟

رئیس عدلیه با اشاره به موضوع کارکنان شوراهای حل اختلاف نیز گفت: نهایت تلاش خود را برای تعیین تکلیف کارکنان و نیروهای شوراهای حل اختلاف به کار خواهیم بست.

همچنین در این دیدار، نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه و شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا